گاهی برخی شکست ها را باید از ذهن ها پاک کرد…

🔹آقای شفر؛ در فکر انتقام نه، در فکر ساختن دوباره تیمی باش که از نظر روحی و روانی تضعیف شده است..
🔹همیشه برای جبران یک شکست که نباید اسمی از انتقام آورد.. قبول می کنیم که الدحیل یک سر و گردن از استقلال بالاتر بود. با برنامه بازی کرد و از نقاط ضعف و آشفتگی تیم مان نهایت استفاده را برد و از آن سو خوب از دروازه اش دفاع کرد و حتی یک موقعیت گل هم به آبی پوشان نداد.
🔹راحت بگوییم الدحیل برد و سه امتیاز را از آن خود کرد.. اما استقلال پنج بازی دیگر در پیش دارد که باید بداند و هوشیار باشد که این شکست اولین و آخرین شکست آسیایی اش باید باشد.
🔹شفر باید در فکر این باشد که روحیه تضعیف شده شاگردانش را دوباره بازیابی کند، حال یا با برد حیاتی در بازی روز جمعه در لیگ یا اینکه به آنها دلگرمی دهد که هیچ اتفاقی نیفتاده و از این شکست ها برای هر تیمی پیش می آید و رخ می دهد.
🔹شفر باید در این فکر باشد که این تیم را از یک تیم داخلی به یک تیم بین المللی تبدیل کند. خوشبختانه بیشتر بازیکنان هم تجربه بین المللی داشته اند و هیچ کدام با حریفان خارجی بیگانه نیستند.
🔹شفر باید از امروز دوباره تیمی را از نو بسازد که چند باری طعم تلخ شکست را چشیده است اما شکست های سنگین با شکست های معمولی کمی متفاوت است..
🔹گاهی برای شکست نخوردن تلاش می کنی و موفق نمی شوی و گاهی دیگر برای فرار از شکست هیچ تلاشی نمی کنی و شکست را دو دستی بغل می کنی و شفر باید این تفکر را از ذهن و روان بازیکنان پاک کند و به آنها این را گوشزد کند که بازیکنان بازی های بزرگ باشند و عیارشان را در بازیهای بزرگ به همگان اثبات کنند.
🔹شکست چه امروز و چه فردا اتفاق می افتاد و مهم تر از ناراحتی از شکست، درس گرفتن از آن است و تکرار نکردن اینگونه شکست ها که البته شفر و یارانش آن را به خوبی یاد گرفته اند و می دانند.
🔹گاهی برخی بردها را نمی توان تا مدتها از یاد برد، اما گاهی برخی شکست ها را باید از همان ساعت های اولیه پس از شکست از ذهن ها پاک کرد. این شکست در قطر هم از جمله آنهاست.
🔹ما به شفر و یاران مان اعتماد و اعتقاد داریم و مطمئن هستیم که دوباره از نو ساخته می شوند و راه خودشان که همان راه پیروزی و رسیدن به موفقیت است ادامه خواهند داد.

✍️ محمود فخرالحاج

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.