گزارش بازی استقلال و العین

ضد گزارش بازی استقلال و العین

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ ساعت ۲۰:۴۵
استادیوم آزادی / تعداد تماشاگر: ۶۵ هزار نفر
داور: فومینگ / کمک ها: هائو ویمینگ و وانگ دکسین

 

 

ترکیب استقلال

 
مهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی، خسرو حیدری، هرایر مگویان (۸۷ – جابر انصاری)، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، مجید حسینی، مجتبی حق دوست (۷۰ – میلاد زکی پور)، محسن کریمی و کاوه رضایی
سرمربی: علیرضا منصوریان

 

ترکیب العین

 
خالد عیسی، اسماعیل احمد، سعید جمعه، خالد عبدالرحمن، سالم جمعه، محمد عبدالرحمن(۸۰ – محمد احمد القریب)، لی میونگ جو، احمد برمن، دانیلو آسپیریلا (۶۱ – یوسف احمد)، عمرعبدالرحمن و کایو.
سرمربی مامیچ

 

اخطار
 

خالد عبدالرحمن(۳۷) از العین

فرشید باقری(۸۱) از استقلال

 
اخراج

 

 

سعید جوما(۷۶) از العین

فرشید اسماعیلی(۸۴) از استقلال

 

 

شرح گل

 

 

۱-۰ (استقلال): در دقیقه ۹۲ کاوه رضایی ضربه پنالتی اش را برخلاف جهت حرکت دروازه بان زد و استقلال را با نتیجه یک بر صفر پیش انداخت.

 

 

 

شرح بازی

 
استقلال در نیمه اول کاملا بازی را برتر از حریفش آغاز کرد و در تمام لحظات این نیمه آبی ها مشغول فشار آوردن به روی دروازه حریف بودند. جالب اینکه منصوریان در تمام دقایق نیمه اول مجید حسینی را مامور یارگیری عمر عبدالرحمن کرد و این بازیکن در طول ۴۵  دقیقه نیمه اول کمتر فرصت خودنمایی پیدا کرد. استقلال در این نیمه چند بار دروازه العین را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما عملکرد خوب خط دفاع حریف مانع از این اتفاق شد. در نیمه اول العین هرچند در بعضی از دقایق توپ را در اختیار داشت اما حتی یک فرصت هم نتوانست روی دروازه استقلال ایجاد کند تا ثابت شود فرشید باقری و مجید حسینی به خوبی توانسته اند جای نورافکن و امید ابراهیمی را پرکنند.
شاگردان منصوریان با شروع نیمه دوم شکل هجومی بیشتری نسبت به ۴۵ دقیقه ابتدایی گرفتند و از شیوه‌های مختلف برای رسیدن به محوطه جریمه العین استفاده کردند؛ بازیکنان استقلال چندین بار با فرستادن توپ پشت مدافعان العین و نفوذ از سمت چپ زمین ایجاد فرصت کردند ولی بیشترین تاکتیک تیم منصوریان در این دیدار که نتیجه بخش هم بود استفاده از نفوذها و سرعت خسرو حیدری از جناح راست بود که نتیجه هم داد و در دقایق پایانی روی سانتری که خطرناک نبود و اشتباه مدافع العین، آبی‌ها صاحب پنالتی شدند و با آن به گل رسیدند؛ العین نیز که بیشتر به دنبال مساوی بود در نیمه دوم دو، سه بار به دروازه استقلال نزدیک شد ولی خطر جدی ایجاد نکرد؛ هر دو تیم در این دیدار یک اخراجی دادند که خیلی در روند مسابقه تاثیر نداشت و در نهایت استقلال به پیروزی یک بر صفر رسید.

 

بهترین بازیکن

 

کاوه رضایی ستاره خط حمله استقلال بود و مجید حسینی در پست هافبک دفاعی نمایش خوبی ازخود نشان داد. در تیم العین هم عمرعبدالرحمان چهره ای انگشت نما بود که باید برای بازی برگشت نیز روی او برنامه ویژه ای داشت.

 
اتفاق ویژه

 
۲ اخراج و یک پنالتی در نهایت بازی را به سود استقلال به اتمام رساند، مسابقه ای که با اعتراض شدید مربیان و بازیکنان العین به داور چینی به پایان رسید تا آبی ها همچنان در رقابت های آسیایی روی دور موفقیت باشند.
 

دقایق حساس

 

 

دقیقه: ۲ : حرکت عرضی کاوه رضایی در محوطه  جریمه و پاس او به فرشید اسماعیلی رسید اما ضربه او در دستان دروازه بان العین قرار گرفت.

دقیقه ۸: سانتر عبدالرحمان در یک رفت و برگشت به اسماعیل احمد رسید اما ضربه او به راحتی در دستان رحمتی قرار گرفت.

دقیقه ۱۵ : سانتر کاوه رضایی به روی دروازه با ضربه سر فرشید اسماعیلی همراه شد اما ضربه او به مدافعان حریف برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۲۵ :سانتر کاوه رضایی به روی دروازه در آخرین لحظه به پادوانی نرسید تا این فرصت خوب برای استقلال از دست برود.

دقیقه ۲۹ : پاس عمقی فرشید اسماعیلی در موقعیت ایده آل به کاوه رضایی رسید اما مدافع العین اجازه ضربه زدن به مهاجم خطرناک استقلال را نداد.

دقیقه ۴۶ : شوت عمر عبدالرحمن از محوطه ۶ قدم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۴۹ : شوت فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: پاس عبدالرحمن یوسف احمد را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما تعلل او این موقعیت عالی را از العین گرفت.

دقیقه ۶۸ : سانتر خسرو حیدری می رفت توسط مدافع حریف وارد دروازه العین شود اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰ : فرار فوق العاده محسن کریمی و پاس او در یک رفت و برگشت به کاوه رضایی رسید و شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳ : پاس عمقی بی نقص خسرو حیدری در موقعیت خوب به کاوه رضایی رسید اما او زمین خورد و استقلال این فرصت عالی را از دست داد.

دقیقه ۷۸ : سانتر کاوه رضایی از دهانه دروازه توسط اسماعیل احمد دفع شد تا استقلال این فرصت عالی را از دست بدهد.

دقیقه ۹۱ : سانتر خسرو حیدری به دست اسماعیل احد برخورد کرد و داور خطای پنالتی اعلام کرد.

 

 

در حاشیه:
*تماشاگران استقلال امروز یاد ناصر حجازی اسطوره باشگاه خود را زنده نگه داشتند و درپیش از شروع بازی به شدت او را تشویق کردند.
*پندار توفیقی، سیدرضا افتخاری و امین نوروزی به همراه امین منوچهری، بازیکن سابق این تیم در استادیوم آزادی حضور دارند و بازی را از نزدیک تماشا می کنند.
*هواداران استقلال به شکل جالبی بازیکنان تیم شان را تشویق می کنند، آنها ابتدا نام بازیکن مورد نظر را صدا می زنند و بعد از آن او را تشویق می کنند.
*پیش از شروع بازی روابط عمومی استادیوم آزادی از هواداران خواست که از پرتاب مواد منفجره و انداختن لیزر به صورت هواداران جدا خودداری کنند تا استقلال با محرومیت و جریمه های نقدی روبرو نشود.

*محسن کریمی در دقیقه ۱۹ بازی بعد از ضربه ای که به سمت دروازه العین زد دستش آسیب دید اما بازیکنان دو تیم بدون این که متوجه این موضوع بشوند به بازی ادامه دادند. نکته جالب این بود که خالد ایسا تلاش زیادی کرد که بازیکنان دو تیم را متوجه مصدومیت محسن کریمی کند.

* در دقیقه ۲۲ هواداران استقلال یاد منصور پورحیدری را زنده نگه داشتند و او را تشویق کردند.

*در دقیقه ۷۶ سعید جوما محسن کریمی را در موقعیت مسلم گل زد تا داور به او کارت قرمز مستقیم بدهد.
*تماشاگران در دقایق پایانی بازی به شدت نسبت به وقت کشی دروازه بان العین اعتراض می کنند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.