گناه دیگران را بپوشانید تا خداوند گناهان شما را بپوشاند

سوشا

فضای اینترنت اختیار بیشتری به همه ما داده تا هرچیزی را که میخواهیم در وسعت زیادی گسترش بدیم و به افراد مختلف نشان دهیم . گاها این تکنولوژی ها در جهت درستی استفاده نمی شود و باعث ریختن آبروی افراد می شود .

آخرین نمونه این کار انتشار عکسهای خصوصی سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس است که به شدت در فضای مجازی پخش شد . بنده از ابتدا که دوستان میخواستن این عکسها را منتشر کنند با این کار مخالفت کردم و تذکرهای جدی هم دادم که اینکار را نکنید ولی مثل اینکه برای همه ما لذت گناه مزه دیگری دارد و بالاتر از خیلی از ارزشهاست .

در ابتدا یک نکته از خود بگویم و بعد دلایل اشتباه بودن اینکار را در چند بند عرض کنم تا با هر دلیلی خود را راضی کردید دیگر اینکار ها را نکنید . مسلما افرادی که از بنده شناخت دارند میدانند که به چه میزان به استقلال علاقه مندم و عاشقانه دوست دارم و چه هزینه هایی هم برای این عشق داده ام و همچنین میدانند که به چه میزان از همین آقایی که عکسهایش منتشر شده نفرت دارم و از نظر فنی و اخلاقی به هیچ عنوان نمیپسندمش ولی وقتی بحث آبرو و حیثیت و انسانیت به میان می آید باید خود را فارغ از رنگها کنیم .

ارزش و جایگاه انسانی نزد خداوند خیلی بالاتر است و در حدیثی امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: المومن اعظم حرمه من الکعبه

حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است

– ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خداست

گاه نادانسته کارهایی میکنیم که به عواقب آن نمی اندیشیم و خود را جای طرف مقابل نمیگذاریم . به لطف تکنولوژی و امکانات مدرن اختیاری به ما داده شده که با چند کلیک آبروی کسی را ببریم و یا زندگی کسی را نابود کنیم ولی در نظر داشته باشید قدرت خداوند بزرگ خیلی بیشتر از همه این تکنولوژی های ساخت دست بشر است و اگر بخواهد آبرویی از ما ببرد کار بسیار راحتی است و بترسیم از آن روز که نفر بعدی که آبرویش میرود ما باشیم . همه ما گناهان و اشتباهاتی داریم که شاید همانطور که ما با گناهان دیگران تفریح میکنیم و میخندیم , گناهان و خصوصی های  ما هم بتواند اسباب شادی دیگران را فراهم کند .

در شوخی ها و خنده ها , در تعصب ها و رنگها مرزی قائل باشیم و آبروی دیگران را به بهای خوشی و یا خنده خود از بین نبریم .

من نوعی یا بازیکن پرسپولیس یا آن پسر معروف تلگرام و یا هرکسی که آبرویش به طریقی میرود اگر گناهی کرده ایم در دادگاه الهی محاکمه خواهیم شد و نیاز به محاکمه بنده ها نیست . بنده هایی که همه خود گناهکاریم و نیازمند عفو و بخشش .

نویسنده : بنده گناهکار خدا ( هادی صاحب خواجه)

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “گناه دیگران را بپوشانید تا خداوند گناهان شما را بپوشاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.