برد ایران برابر قطر در وقت های تلف شده

در آخرین بازی روز نخست گروه B مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا تیم ملی ایران از ساعت ۲۱ در دیداری که به جنجال هم کشیده شد به مصاف قطر رفت که این دیدار با گل‌های قوچان‌نژاد و جهانبخش در وقت‌های تلف‌ شده به سود ایران به پایان رسید تا نخستین ۳ امتیاز به حساب ایران واریز شود

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه(وحید امیری)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(رضا قوچان‌نژاد) و سردار آزمون

ترکیب قطر: امین لکومت، عبدالکریم حسن، لوئیز جونیور، علی اسدالله، رودریگو تاباتا(حسن عفیف)، حسن الهیدوس، پدرو کوریا(محمد موسی)، خوخه، احمد یاسر، کریم بوزیاف، سباستین سوریا

دقیقه ۲ سردار آزمون ضربه‌ای را به سمت دروازه قطر زد که خطری را متوجه این تیم نکرد.

دقیقه ۵ روی خطای مدافع قطر اشکان دژاگه از سمت چپ ضربه ایستگاهی را روی دروازه قطر فرستاد که سنگربان عنابی‌ها توپ را دفع کرد.

دقیقه ۱۲ سوریا نخستین خطر جدی بازی را ایجاد کرد که ضربه زمینی این بازیکن را بیرانوند درازکش از آن خود کرد تا مهاجم دو ملیتی عنابی‌ها را ناکام بگذارد.

دقیقه ۱۷ اشتباه حاج‌صفی توپ را به حسن الهیدوس در سمت چپ دفاع ایران رساند که البته ضربه آرام این بازیکن را برانوند بدون هیچ مشکلی در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۸ ضربه ایستگاهی آرام سعید عزت‌اللهی را سنگربان قطر مهار کرد.

دقیقه ۲۳ آزمون قدر پاس خوب طارمی را ندانست و از دست داد.

دقیقه ۲۴ هواداران مرحوم هادی نوروزی را تشویق کردند.

دقیقه ۳۲ جهانبخش روی پاس آزمون صاحب موقعیت خوبی شد که عجولانه شوتی را روانه دروازه قطر کرد که از بالای سنگر این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵ اشتباه بیرانوند روی ارسال کرنر کار را برای ایران سخت کرد که البته این خطر به خیر گذشت.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید .

دقیقه ۴۸ کرنر ارسالی قطری‌ها روی دروازه ایران ایجاد خطر کرد اما بیرانوند این توپ را نیز از روی سر مهاجمان حریف دور کرد.

دقیقه ۵۲ ضربه کرنر دژاگه در حالی که توسط دروازه بان قطری از روی خط برگشت داده شد توسط کمک داور به نشانه بیرون رفتن از زمین متوقف شد.

دقیقه ۵۸ پاس دیدنی جهانبخش در محوطه جریمه به اشکان رسید اما تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن موقعیت خوبی شد.

دقیقه ۶۱ جهانبخش روی دروازه قطری ها با واکنش لکومته از روی دروازه این تیم دور شد.

دقیقه ۷۱ سانتر رضاییان با پرواز آزمون چیزی نمانده بود اولین گل را برایب ایران به وجود بیاورد اما بازهم لکومته این توپ را از آن خود کرد.

دقیقه ۷۳ ضربه کرنر ارسالی از سوی آندو تیموریان با ضربه سر سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۴ اشتباه مرگبار سنگربان قطر در دفع توپ باعث شد توپ به انصاری‌فر برسد که گوچی با قاپیدن توپ از کریم در موقعیتی تک به تک توپ را از میان پاهای سنگربان قطر به قعر دروازه بفرستد تا آزادی را یک تنه به آتش بکشد.

پس از گل گوچی بازی به جنجال کشیده شد و بازیکنان دو تیم و حتی اعضای نیمکت دو تیم با هم درگیر شدند که بازی برای دقایقی قطع شد و حاصل درگیری اخراج نکونام بود.

دقیقه ۹۰+ ۱۰ جهانبخش روی پاس آندو تیموریان با شوتی مهارنشدنی از پشت محوطه جریمه موفق شد دومین گل را هم به قطری‌ها تحمیل کند تا کار این تیم را تمام کند.

ایران با این پیروزی ۳ امتیازی شد و در صدر گروه قرار گرفت و ازبک‌ها هم با ۳ امتیاز جاگاه دوم را در اختیار دارند. چین و قطر هم بدون امتیاز هستند.

حاشیه‌ها:

– اعتراض شدید کادر فنی تیم ملی به داور بعد از پایان نیمه اول. گاسپار و نکونام در متن اعتراض‌ها بودند که البته پیروانی جو متشنج را کمی آرام کرد تا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد.

– داور با قضاوت ضعیفی که داشت بعد از نیمه اول با اعتراض شدید هواداران تیم ملی ایران مواجه شد و به سختی به رختکن رفت.

– اعضای نیمکت قطر پس از خطای هافبک ایران روی بازیکن این تیم با مسئولان برانکارد درگیر شدند.

– تماشاگران هنگام پایین رفتن مسئولان قطری از جایگاه ویژه، به سمت آنها سنگ پرتاب کردند که نیروی انتظامی دخالت کرد و اجازه نداد هواداران این کار را ادامه دهند.

– تماشاگران علیه تیم قطر شعار سر دادند.

– برخی تماشاگران اشیایی را به سمت کادر داوری این دیدار پرتاب کردند که اقدامی ناپسند بود.

– وزیر ورزش با حضور در ورزشگاه آزادی به تماشای دیدار ایران و قطر نشست.

قوچان-نژاد

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.