مغزهای کوچک زنگ زده

🌀 شش ماهه پیش برخی مسائل را مطرح نمودیم، که به ساندویچ خور متهم شدیم ، درحالی که نیت اصلی ما خود استقلال بود. (و هست)
🌀 یک کانال به ظاهر خودی ، بجای پرداختن به همه مسائل و اتفاقات بازی گذشته (ذوب آهن۲-۱ استقلال) ، در همین چند ساعتی که از باخت میگذرد، با سرعت هفت پست در ثانیه، در حال کوبیدن افتخاری است، با حرفهای کلیشه ایی و تکراری که برای اهالی قدیمی تر فوتبال کاملا نخ نماست.
🌀 من قصد حمایت کورکورانه از افتخاری را ندارم ، و اتفاقا در مسائلی که حتی به مخیّله کوچک این ادمین های تازه به دوران رسیده نمیرسد نسبت به مدیر عامل و حتی سرپرست باشگاه انتقادهایی دارم. (مثل اسپانسرینگ و برندینگ استقلال ، یا نحوه پروازهای تیم)
🌀 اما شرافت و وظیفه من حکم میکند، که به عنوان یک هوادار آشنا به رسانه ، در جهت روشنگری ، برخی مسائل را (سر بسته) بیان کنم ، تا اولا به اصل استقلال و تیم آسیبی نرسد و حاشیه ایی ایجاد نشود و دوم اینکه فضا را برای مخاطبین دلسوز استقلالی روشن تر کنم و با هم از جنبه های مختلفی به ماجرا نگاه کنیم.

🌀 مدتها قبل این کانال و یکی دیگر از کانالها بابت هر موضوع و بهانه ایی شخص سرمربی (قبلی) را نشانه میگرفتند.

🌀 این کانالها بعد از خروج سرمربی (گذشته) ، سیبل (هدف) دمِ دست تری از کانون هواداران باشگاه پیدا نکردند ، حمله بسوی شخص رامین همتی و کانون هواداران استقلال را سرلوحه کردند.

🌀 بعد از مشخص شدن مربی جدید و اتفاقات گذشته ، در کنار سایر ارکان باشگاه ، حمله کردن به مدیر عامل را در پیش گرفتند.

🌀 باز هم تاکید میکنم ، من با آقای افتخاری هیچ رابطه ایی ندارم و اتفاقا با حاج علی فتح الله و آقای آجرلو رابطه نزدیک تری دارم. (تا این بنده خدا) اما وقتی هدف گفتن واقعیت ها است ، آدمی بایستی با خودش و دیگران صادق باشد.

🌀 شما مخاطب استقلالی ، باید باهوش باشید ، هیچ تیم و هیچ باشگاهی صرفا با کوبیدن افراد (این نشد بعدی) درست نمیشود … و نخواهد شد…

🌀 من نمیگویم که انتقاد نکنیم ، بلکه میخوام توجه شما را به این موضوع جلب کنم ، وقتی که از یک رسانه (چه آبی پوشان و چه هر رسانه دیگر ورزشی و غیر ورزشی) مطلبی را می بینید

🌀 قبل از قبول و اشتراک گذاری هر پستی ابتدا منطق آن ادعا (رسانه) را بسنجید ، ادعا و سخنی که گفته میشود را با دلایل و استدلال های عقلی قبول کنید. و نه از روی احساسات و مغلطه ها و سفسطه ها.

🌀 بطور مثال در رابطه با پست های فعلی و دفعات گذشته این کانال (اکنون) ، اگر بخواهیم منطق آنها را بررسی کنیم ، به تناقضات آشکار آن پی میبریم.

🌀 و مشخص میشود : این کانالها بجای اینکه در جهت منافع باشگاه استقلال حرکت کنند و اذهان عمومی را متوجه الویت های اولیه و اتفاقاتی که به ضرر استقلال رخ داده است نمایند. (مثل ناداوری آشکار حاج ملک و یا دشمنی واضح محمدرضا ساکت) سعی در گمراه کردن اذهان عمومی و ایجاد اهداف متعدد در ذهن هواداران نموده، تمرکز آنها را سلب کند.

🌀 که اگر این تمرکز و خواست عمومی هواداران به مطالبه های اساسی و مهم بدل شود میتواند به احقاق حق آنان (استقلال) منجر شود.

🌀 مگر میشود شما از شفر تعریف کنید و باخت را به گردن مدیر عامل بگذارید ؟
🌀 مگر شفر را شما (ادمین کانال فلان) مشخص کردید؟
🌀 مگر نه اینکه اگر موفقیتی در تیم حاصل می شود حاصل زحمات همه و اگر شکستی پدید می آید باز هم مسئولیت آن به دوش همه ارکان باشگاه است ؟
🌀 مگر میشود که برد ها صرفا برای شفر و باخت ها برای افتخاری باشد ؟

🌀این چه منطق سستی است که شما در پیش گرفته ایید ؟
اگر قرار است نقدی کنید
بجا ، درست و مدون ارائه دهید
نه با یک پست بی منطق ۳ خطی (زرد)

🌀 مدیرعامل استقلال بی عیب نیست ، بلکه نقص های بسیاری نیز دارد ، اما همین مدیرعامل این مربی را انتخاب کرده ، و در روزهایی که تیم ۴ بر صفر و ۳ بر صفر برنده از زمین مسابقه خارج میشود نیز در آن موفقیت ها سهیم است… مانند امروز که به سهم خود و به اندازه خود مسئول شکست نیز قلمداد میشود.

🌀 این نگاه غیر کارشناسانه و غیر فوتبالی که ۴ نفر از ادمین های چند کانال تلگرامی برای باشگاه بزرگی به اسم استقلال (با میلیون ها هوادار) تعیین تکلیف کنند و بدون داشتن هیچ منطق و حتی دانشی ، (دانسته و یا ندانسته) صرفا در جهت تضعیف استقلال گام بردارند ، بایستی یکجا و یکروز متوقف شود.

🌀 انتقاد ، کارشناسی و بحث و نقد جای خودش را دارد ، که هدف شما نه اینها ، بلکه موج سواری و سو استفاده از احساسات پاک هواداران رنجور و ناراحت استقلال در جهت پیشبرد منافع مالی تان است. تا پیشرفت و بهروزی در شرایط استقلال کبیر.

🌀وگرنه مدام سیبل هایتان (هدفهایتان) را تغییر نمیدادید. یک روز مربی ، یک روز کانون هوادارن ، یک روز مدیرعامل ، یک روز علی قربانی و غیره .

🌀در قائله دروغین و ساختگی “حمله لیدر ها (به طرفداران در ورزشگاه تختی)” به یکی از انسان ترین و با شخصیت ترین لیدرهای تاریخ فوتبال ایران (رامین همتی) تاختید و فحاشی کردید ، و بعد از آنکه پرده ها فرو افتاد و مشخص شد که آن اخبار دروغین صرفا برای ضربه زدن به باشگاه استقلال بوده است ، به سراغ نفر بعد رفتید.

🌀 شما به گونه ایی نوشته ایید که “فلانی تیم را نبسته” انگار زمانی که وی میخواسته مسئولیت این تیم را قبول کند از این موضوع که خودش تیم را نبسته اطلاع نداشته است. استفاده از پنل های نخ نما شده فوتبال و قدم گذاشتن در مسیر رسانه های زردی که الگوی خودتان قرار دادید ، فرجامی جز ضربه زدن به استقلال ندارید.

🌀 شیوه هواداری یک تیم بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که شما ارائه می دهید و پی میگیرید. بجای آنکه شاهرگ های اصلی تبعیض در فوتبال و ناعدالتی را به هواداران معرفی کنید و بر آن شوید تا با حمایت از تمامی ارکان باشگاه (اعم از مربی ، بازیکنان ، لیدر ، مدیرعامل) به جنگ با فاسدان و تبانی کنندگان فدراسیون ، وزارت ورزش و رسانه های مافیایی (به سرکردگی عادل لنگی پور و پژمان رهبر) بروید ، تا در جهت احقاق حق باشگاه استقلال ، هواداران اهرمی در دست مدیرعامل (در مقابل دولتمردان) باشند ، مدام در حال مطرح کردن تفکرات خام دستانه و پستهای بی منطق خود هستید.

🌀 من از شفر حمایت میکنم ، نه این خاطر که تیم را نبسته ، به این خاطر که با بزاعت و شرایط تبعیض آمیز موجود در فوتبال ایران ، در مجموع با استقلال تا به امروز نتایج بدی نگرفته است (اما باز به خود ایشان نیز در رابطه با استراتژی بازی و تعویض های نابجا و نادرست انتقادهایی داشته و دارم، که آنهم مربوط به بازی امروز نیست ، حتی در برد ۴-۰ مقابل صنعت نفت هم معتقد بودم که تعویض های شفر از روی آگاهی به پتانسیل موجود نیست، که جای بحث آن نیست و در این مقال نمیگنجد)

🌀 من از مدیرعامل فعلی حمایت میکنم ، نه این خاطر که رابطه ایی با ایشان داشته ام (یا نداشته ام) ، صرفا به این خاطر که با همه ی تنگدستی ها و شرایط بد (تبعیض دولتی ها) ، توانست مربی ارزان قیمتی و باکیفیت نسبتا خوبی را (مثل شفر) به خدمت بگیرد (به طور مثال یاد آور میشوم که خیل عظیمی از فوتبال دوستان که امروز عاشقانه شفر را دوست دارند ، شش ماهه پیش حتی نام او را نیز نشنیده بودند) پس او نشان داده که در آن بزنگاه ها انتخاب های اشتباهی انجام نداده است.

🌀 ضمن اینکه انتقادات مدیریتی فراوانی من جمله ، تعویق در گرفتن بازیکن ، اسپانسرینگ مشترک با پرسپولیس و مسائل دیگری نیز مطرح است و به خودی خود پا برجاست ، اما نافی رفتار من در عرصه رسانه و ایجاد سمپاتی و جو رسانه ایی علیه او نمیشود.

🌀 چیزی که کاملا مشخص است این است که اکنون راه نجات استقلال ، تغییر مدیرعامل نیست ، کما اینکه در همین دو ، سه سال گذشته ، تغییرات مدیریتی رخ داده در باشگاه ، عملا پیشرفت چشمگیری را حاصل نکرده است ، و حتی برای انتخاب همین جناب افتخاری ، وزارت ورزش مدت ها ما هواداران را معطل کرد و در معرفی هیات مدیره جدید بارها و بارها مسئله را به تعویق انداخت ، پس مشخصا وقتی مسئول بالادستی دغدغه اساسی برای بهبود وضعیت استقلال ندارد، رفتن مسئول پایین تر ، صرفا چند هفته زمان را از استقلال میگیرد و اینکه نهایتا باز فرد مشابهی با توانایی های مشابه (در بهترین حالت) انتخاب میشود. اگر قرار بود این دولت علی فتح الله زاده را انتخاب کند ، همان اول فصل انتخاب می نمود ، پس این توهم را از ذهن خود خارج کنید که بعد از رفتن افتخاری ، فلورینتو پرز جایگزین ایشان میشود.

🌀 در واقع در شرایط کنونی که دولتمردان به ورزش و فوتبال نگاه ابزاری از جهت سیاسی دارند ، نه تنها خالی کردن پشت مدیرعامل کار درستی نیست، بلکه بایستی با حمایت بیشتر از مدیرعامل (فعلی) ، هوادار به ابزاری برای گرفتن حق استقلال از این سیستم فاسد (فدراسیون و وزارت ورزش) بدل گردد.

🌀 منظور اصلی من شخص آقای افتخاری نیست ، بلکه هر فرد یا اسم دیگری در این پست قرار گیرد، با حمایت هوادار بیشتر میتواند کار را جلو ببرد . (تا اینکه از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد)

🌀 به طور مثال در همین قضیه گرفتن بازیکن جدید ، همین کانالها به جای اینکه اذهان عمومی را به اهداف نامرتبط و غیر اصلی و دروغی سوق دهند ، بایستی تفاوت هزینهای دولت برای باشگاه پرسپولیس و تاح کبیر آسیا را هر روز متذکر می شدند.

🌀 بنظر شما
🌀 اگر جیب مدیرعامل استقلال (مثل آنطرفی ها) پر از پول باشد ، بازهم در گرفتن بازیکن وسواس و خساست به خرج میدهد ؟؟؟
🌀 یا اینکه بجای جذب یک مهاجم شش دانگ به سراغ مهاجمین ارزان قیمت لیگ های درجه ۴ میرود ؟ (که حتی نتوانند تست پزشکی را پاس کنند ؟؟؟)

🌀 وضعیت کاملا روشن است ، در سالی که دولت صرفا برای جریمه های پرسپولیس (دقت کنید فقط جریمه های فیفا ، نه بودجه کل باشگاه) بیش از ۱۵ میلیارد هزینه میکند ، که مبادا خدایی نکرده از نور چشمی وزیر ، امتیاز کسر گردد ، باشگاه بزرگی مثل استقلال نباید حداقل ۲ میلیارد تومان بودجه برای فصل نقل و انتقالات (بصورت ارزی و نقد) در اختیار داشته باشد ؟؟؟

🌀 حرفها ، نکات و واقعیت ها فراوان است که نمیتوان همه را در یک متن گنجاند ، موجز آنکه :
تا زمانیکه ۴ نفر (ادمین) در دو کانال تلگرامی به خودشان اجازه دهند برای یک باشگاه با چندین میلیون هوادار تصمیم بگیریند و کمپین به راه بیاندازند و از احساسات پاک مردم سو استفاده کنند ،، و هواداران هم روز به روز بیشتر به این کانالهای زرد (کپی پیست کار) بها دهند ، شرایط فعلی استقلال تغییر مثبتی نخواهد کرد.

🌀 و مسئله آخر این است که تا زمانی که ، پیشرفت و احقاق حق استقلال ، نزد هواداران این تیم ، (در مقابل دولتمردان) به یک مطالبه جدی و اساسی بدل نشود ، و با حمایت و همدلی همه ارکان باشگاه از پیشکسوتان و هواداران کادر فنی و کادر مدیریتی ، در جهت منافع باشگاه قدم برندارند ، نه تنها چیزی درست نمیشود ، بلکه وضع از این نیز خراب تر خواهد شد.
🌀 با رفتن افتخاری ، شفر و علی قربانی ، استقلال نمیتواند الهلال ، العین ، الریان ببرد و در مقابل پرسپولیس برنده از زمین خارج شود. مشکل استقلال نه مربی است ، نه مدیرعامل است و نه بازیکن ، بلکه این آمدن پول و سرازیر شدن حقوق حقه باشگاه استقلال در فوتبال کشور است که میتواند تغییر مثبتی در این تیم ایجاد کند (و پیش از هرچیزی این موارد باید به مطالبه عمومی و جدی هواداران بدل شود)

💠 امیدوارم روزی فرا برسد که هواداران باهوش و فهیم استقلال ، دوست و دشمن را خوب بشناسند و برای قبول هر حرفی ابتدا منطق آن را جویا شوند.
استقلال برای قهرمانی قبل از هر چیزی به هوادار باهوش و با ذکاوت (متعصب) نیاز دارد.
نه ادمین کانال تلگرام
و نه اصلا خود تلگرام
ما در سالهای گذشته که تلگرامی وجود نداشت نیز به راحتی قهرمان شده ایم. استقلال بزرگتر از هر شخص و هر گروه و نرم افزاری است ، هواداران واقعی دیگر کافی است ، فریب کانالهای تلگرام را نخورید و خود استقلال را دریابید. (درآمد برای آنها جلوتر از استقلال است)

💙زنده باد تاج کبیر آسیا⭐️⭐️
ح.پیام

تلگرام استقلال

2 دیدگاه برای “مغزهای کوچک زنگ زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.