صحبتهای شفر بعد از برد نساجی

وینفرد شفرسرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل نساجی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صحبت اولیه؟

ابتدا می خواهم درباره دروازه بان تیم حریف صحبت کنم. مشکلی برای چشم او پیش آمد و امیدوارم این موضوع مساله خاصی نباشد. این برد برای ما بسیار مهم بود و در آخرین دیدار سال پیروز شدیم. وقتی برگردیم به سالی که پشت سر گذاشتیم و ببینیم چه مشکلاتی داشتیم، از رتبه دوم جدول بسیار خوشحال می شوم. آن چیزی که داخل زمین انجام دادیم، نشان دادیم که تیم شخصیت بسیار خوبی دارد و این برای فوتبال بسیار مهم است.

یک مقدار شرایط این مسابقه شبیه بازی قبل ما شد. ۵-۶ شانس موقعیت گلزنی داشتیم که به گل تبدیل نشد. در بازی قبل یک اشتباه کردیم و بازی تساوی شد. از بابت ۳ امتیاز و شانس های گلزنی خوشحال هستم اما بابت نتیجه و فرصت های از دست رفته خوشحال نیستم. به دلیل بازی های زیاد، بعضی نفرات تغییر می کنند. رحمتی و حسینی جای یکدیگر بازی کردند و تبریزی نیز جانشین منشا شد. ما دو دروازه بان بسیار خوب داریم و اگر کسی را عوض می کنیم به دلیل مطالب رسانه ها نیست که می دانیم از کجا آمده است. ما به این دلیل دروازه بان ها را تغییر نمی دهیم و دلیل تغییر دروازه بان ها حفظ آن ها در شرایط مسابقه است.

سالی که گذشت؟

ما زمانی که فصل را آغاز کردیم، ۶۰ درصد آماده بودیم و اکنون با ۸۰ درصد آمادگی دوم شدیم. نمی خواهم سال آینده مانند سال گذشته شود. در نامه ای که به مدیرعامل باشگاه دادم، مسائل مورد نظر خود را گفتم و باید تیم حفظ شود. قرارداد بازیکنان باید قبل از دریافت پیشنهاد جدید تمدید شود. شاید یکی دو نفر عوض شوند اما می خواهم تیم بماند. مدیرعامل لیست من را می داند و ما زمانی نداریم و می خواهیم سال آینده کاری بزرگ در آسیا و لیگ ایران انجام دهیم. به بازیکنان ایمان دارم و امیدوارم مذاکره با بازیکنان سریع آغاز شود.

او ضمن تشکر از هواداران و اعضای رختکن تیم، گفت: سال ایرانی رو به پایان است. از هواداران تشکر می کنم و می گویم که آنها بهترین هستند و برد ما را تضمین می کنند. در نبود هواداران نمی توانیم برنده باشیم. از کمیته مشوقین باشگاه برای طرح های هوادارای تشکر می کنم. از کادر پزشکی، تدارکات و رسانه تشکر می کنم که کار خود را خوب انجام می دهند. از آقایان بیژن طاهری، اشکان نامداری، میگوئل، مارتین، فیلیپ، ساشا و فرهاد مجیدی تشکر می کنم. برای ما کار تیمی مهم است و ما در ایران به دنبال سوپر استار نیستیم و به دنبال کار تیمی هستیم. از همه بازیکنان تشکر می کنم. شاید یک نفر بازی نکند و خوشحال نباشد. امروز تبریزی بازی کرد و شاید بازی بعدی تیموری یا محمدی مهر بازی کنند اما ما همه کنار هم هستیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: از همه اصحاب رسانه تشکر می کنم. ما دوره کاری خوب و منصفانه ای با یکدیگر داشتیم. وجهه ایران و باشگاه ها در رسانه ها و جهان مهم است. شاید یک نفر بخواهد وجهه رسانه ها را خراب کند اما من از شما تشکر می کنم. از مدیرعامل باشگاه استقلال آقای فتحی و خانواده ایشان تشکر می کنم. از علیرضا فرزند مدیرعامل استقلال تشکر می کنم و ایشان در پرونده پاتوسی و ایسما فرد مهمی بودند و اطلاعات زیادی به ما دادند که شاید خیلی ها ندانند. نوروز مبارک باشد.

لیست خرید؟

هنوز بازیکنی را انتخاب نکردیم و گفتم که شاید به بازیکنی نیاز داشته باشیم. شاید بازیکنان جوان تر مانند محمدی مهر، تیموری و آقایی به سطح بالاتری بروند و دیگر به خرید نیاز نیست. تیم ما اکنون بسیار خوب است و نظم و هماهنگی خوبی در فضای تیم حضور دارد. بازیکنانی مانند اللهیار و ایسما به شرایط بهتری می رسند و کار ما همین است.

دربی؟

بازی بسیار بسیار مهم امروز بود که باید برنده می شدیم. بازیکنان به تعطیلات می روند و من نیز به خانه می روم. مربی بدنساز ما به بازیکنان برنامه می دهد. دربی بسیار مهم است اما همه بازی ها مهم است. اگر امروز ما می باختیم، دربی مهم نبود. بازی امروز برای ما مهم تر از بازی پرسپولیس بود. باید برگردیم و خودمان را برای دربی آماده کنیم. باید حریف را آنالیز کنیم. با دستیاران باید تیم حریف را آنالیز کنیم تا ببینیم چه کاری باید انجام شود. می خواهیم هواداران را خوشحال کنیم اما هواداران امروز نیز خوشحال شدند. این دربی در ایران و آسیا یک بازی خوب است. باید ببینیم چگونه می شود اما فعلا وقت داریم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.