کنفرانس خبری شفر قبل از دیدار با سایپا

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا حاضر شد.

مشروح صحبت های او به شرح زیر است:

صحبت اولیه؟

شاید افرادی باشند که هنوز به دنبال صحبت کردن درباره پنالتی هستند و به دنبال ادامه دادن این بحث هستند. ما یک تیم فوتبال هستیم و فردا هم یک بازی داریم. هر مشکلی هم که داشته باشیم خودمان در اتاق خودمان حل می کنیم نه بیرون در مقابل همه مردم. باشگاه تصمیمات انضباطی خود را اعلام کرده و در اختیار شما خبرنگاران گذاشته است. ما راجع به این مسائل فقط در تیم خودمان صحبت می کنیم. من فکر می کنم شما من را می شناسید و سبک کاری من را می شناسید. ما همه با هم بازی می کنیم و با هم می بریم و باهم می بازیم.

وی افزود: یک مسئله بسیار مهم که من از آن شوک زده شدم، چیزی بود که در رسانه ها خواندم راجع به چیزی به اسم نژادپرستی در استقلال. در خیلی از کشورها کار کرده ام. شاید کسانی که این بحث ها را مطرح می کنند از تهران خارج نشده اند ولی من در آفریقا، جامائیکا و تایلند کار کرده ام. در جام جهانی، جام ملت ها و … کار کرده ام و موفقیت هایی داشته ام. من از نژادپرستی متنفرم. تا این حد متنفرم که نمی خواهم راجع به آن صحبت کنم. بعد از مطرح شدن این بحث من با منتظری، رحمتی و حیدری در این باره صحبت کردم. نمی دانم چه کسی این بحث را مطرح کرده ولی هرکسی که این مصاحبه را کرده، این حرفش فقط به ما آسیب نمی زند بلکه به کل ایران آسیب می زند. بحث نژادپرستی بحث بسیار بدی است. کار شما خبرنگاران هم بسیار مهم است. الان می دانید به خاطر اینترنت و تبادل سریع اطلاعات، در اروپا شاید خیلی ها درباره نژادپرستی در استقلال صحبت کنند در حالی که این بحث اصلا درست نیست. خیلی خیلی بده که کسی این حرف را زده و اینجا اعتبار ایران بسیار مهم است. عزت و پتانسیلی که در ایران هست مورد تهاجم قرار گرفته باید با این فرد برخورد شود و به مدیرعامل استقلال هم گفتم که باید این فرد به دادگاه برود و به خاطر حرفی که زده، زندانی شود.

سرمربی استقلال اضافه کرد: اینگونه حملات علیه تیم من، کادر من و خود من زیاد انجام شده است. ولی اینبار زیاده روی شد و باید حتما از این آدم شکایت شود. امروز دیدم که الحاجی گرو گفته که هیچوقت در ایران و در استقلال چنین چیزهایی ندیده و با او بدرفتاری نشده است. همینطور میگوئل دستیارم که جامائیکایی است و هیچکس در تیم و خارج از تیم و در سراسر ایران حرفی با او در این باره نزده است. شاید شما مصاحبه پاتوسی و ایسما با سایت باشگاه استقلال را دیده باشید. من بیش از یکسال است که در ایرانم و مردم این کشو رو این کشور را دوست دارم. باید کسی که این حرف زده را باید پیدا کنیم چون علیه ایران صحبت کرده است. این صحبت هایم راجع به این آدم بد بود.

سایپا؟

قبل از بازی گذشته‌مان و بعد از آن گفتم که ما تیم فوق‌العاده‌ای با استعدادهای خوبی داریم. ما شور و هیجان و شخصیت بالایی در تیم داریم. این تیم برای آینده است و من نگرانی‌ای از این بابت ندارم. ما با این تیم می‌توانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم. کار ما تازه شروع شده است. سه ما پیش اواسط جدول بودیم ولی الان بالای جدول هستیم و از این بهتر می‌شویم. شاید تیم‌هایی مانند سپاهان و پرسپولیس یا بقیه تیم‌ها ۱۰۰ درصد آماده باشند اما تیم ما باتوجه به تغییرات زیادی که داشت ۸۰ درصد آمادگی دارد. ما برای آینده کار می‌کنیم و باید تیم بسیار خوبی مهیا کنیم. نه برای یک سال و دو سال آینده بلکه برای سال‌های آینده استقلال. می‌خواهم استقلال شماره یک در ایران و آسیا شود. من کاملا نسبت به تیمم مثبت هستم و به آن‌ها اعتماد دارم. یکسری بازیکنان مصدوم داریم که نفرات جدید به جای آن‌ها بازی می‌کنند که مطمئنم آن‌ها با تمام وجود و توان بازی می‌کنند. هواداران ما فوق‌العاده و بهترین هستند و با وجود مشکلاتی که داشتیم کسی نمی‌تواند بین ما و هواداران مشکلی ایجاد کند. ما چه ببریم و چه ببازیم بهترین هواداران را داریم. آن‌ها برای کسب سه امتیاز به ما کمک می‌کنند .شاید برای بازی بعد از آن هم مقابل الهلال هزار هوادار برای حمایت از ما به ورزشگاه بیایند. می‌دانم بعد از باخت در داربی همه هواداران ناراحت بودند اما مطمئنا فردا برای کسب سه امتیاز از ما حمایت می‌کنند.

شانس قهرمانی؟

ما برای قهرمانی شانس داریم. الان ۵ امتیاز فاصله و ۷ بازی باقی مانده است. شرایط برای همه تیم‌ها به خصوص برای ما و پرسپولیس که هر چهار روز یک بار بازی داریم،‌سخت است. ما باید در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بازی کنیم و پس از بازی با سایپا به قطر می‌رویم. باید پشت سر هم در پرواز باشیم. ما راجع به این موضوع با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. این فقط برای ما نیست بلکه برای تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا است. اگر هر تیمی به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اتفاق خوبی برای فوتبال ایران است. امیدوارم فدراسیون بتواند راهی برای کمک به ما پیدا کند و برنامه تغییر کند. شاید این مشکل از ای اف سی است که شروع و پایان رقابت‌هایش با لیگ ما هماهنگ نیست. ولی الان می‌بینید که برای سپاهان و پدیده که در لیگ قهرمانان نیستنند، زمان زیادی برای استراحت دارند. برای همین تمام نفرات ما در نیمکت و داخل زمین باید آماده باشند. شاید امروز بازی نکنند و باید فردا بازی کنند. همه باید خود را آماده نگه دارند. مانند بازی قبل که آرمین سهرابیان به خاطر مشکلی که برای دانشگر به وجود آمد بازی کرد. فردا هم بازیکنان جدیدی اضافه می شوند. در نهایت همه بازیکنان باید آماده باشند.

فرشید باقری؟

باید درباره مصدومیت او کادرپزشکی صحبت کنند و او محروم است و نمی تواند در تمرینات حضور پیدا کند.

وضعیت مصدومان؟

از الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم و باید به تمرین بروم و پس از صحبت با فیزیوتراپ و پزشک تیم نظر قطعی بدهم. برای اللهیار بازی مقابل سایپا زود است. یکی از مشکلات ما در بازی قبلی این بود که قدرت بازیکنان جوان را از دست دادیم. اگر بازیکنی ۹۰ یا ۹۹ درصد آماده باشد نباید بازی کند بلکه باید ۱۰۰ درصد آماده باشد. امیدوارم در بازی آینده مقابل الهلال به آمادگی برسد و بازی کند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.