صحبتهای استراماچونی بعد از پیروزی مقابل گل ریحان

آندره‌آ استراماچونی بعد از پیروزی سه بر یک تیمش مقابل گل ریحان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بازی؟
اول از همه ما می‌دانستیم بازی با گل ریحان بازی راحتی نبوده چون احترام زیادی برای تیم و سرمربی‌اش قائلم. به همین خاطر بازی را با جدیت آغاز کردیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی آن‌ها توانستند فشار بیاورند و یک گل فوق‌العاده بزنند که فکر می‌کنم بهترین گل هفته می‌تواند شود ولی ما واکنش خوبی به گل داشتیم و ابتدا تلاش کردیم گل مساوی را بزنیم و تا پایان بازی تلاش کردیم که ببریم. فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود. البته به تیم گل‌ریحان تبریک می‌گویم.

قطع برق در این بازی؟
من متاسف شدم چون ما در شرایط خوبی در نیمه دوم بودیم. من نگران بودم که وقفه ایجاد شده، جریان استقلال را بهم بریزد ولی من به بازیکنانم فشار آوردم و تاکید کردم که همانند گذشته بازی کنند. ما بلافاصله پس از رفع خاموشی هم موقعیت‌های خوبی داشتیم. خیلی خوشحال هستم که توانستند که مشکل را توانستند حل کنند چون زمان کافی برای بازی بعدی نداشتیم و باید بازی می‌کردیم.

فشار روی بازیکنان به خصوص تبریزی؟

من به همه بازیکنانم و نه فقط تبریزی می‌گویم که وقتی برای استقلال که یکی از بهترین باشگاه‌های آسیا است، بازی می‌کنید، باید به فشارها عادت کنید و با آن‌ها زندگی کنید. این چیزی است که من در استقلال روی آن کار می‌کنم. برای این که ما بازیکنان استقلال هستیم و کار ما هرروز تحت فشار است. برای همین به ما پرداخته می‌شود. ما هواداران زیادی داریم که باید به آن‌ها احترام بگذاریم. اشتباهات به عنوان یک تجربه است که دیگر نباید تکرار شود. این برای کریمی و تبریزی و هر کس دیگری اتفاق می‌افتد. هر وقت اشتباه می‌کنیم، زمان خوبی برای پیشرفت کردن است ولی زمانی که در استقلال هستید باید همیشه سرتان را بالا بگیرد. حتما باید پیشرفت کنید و من دوست ندارم که بازیکنان ناراحتی داشته باشم.

روند پیروزی‌های استقلال؟

ما امشب یک قدم مثبت برداشتیم. فکر می‌کنم تیم در حال دنبال کردن یک ایده واحد است. اگر اشتباه نکنم، امشب ۵ بازیکن جدید نسبت به بازی با ذوب‌آهن داشتم. فکر می‌کنم همه در حال تلاش هستند که ایده من را پیاده کنند. برای مثال من بابت عملکرد قائدی راضی و خوشحال بودم به خاطر این که شنیده بودم که او نمی‌تواند به عنوان مهاجم سایه و وسط بازی کند اما امروز یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. یا مثلا فرشید اسماعیلی هم دائم در حال پیشرفت از نظر شخصیتی و کیفیتی است. زوج دانشگر و چشمی هم در حال پیشرفت است. برای من مهم است که در حال پیشرفت باشیم. می‌دانم در لیگ ایران باید سخت کار کرد و چیزی در این لیگ آسان نیست.

صحبت با بازیکنان در طول بازی؟
وقتی با سه دفاع آخر بازی می‌کنید، بازیکنان کناری خیلی مهم هستند. متاسفانه وریا را نداشتیم و میلیچ هم صد درصد آماده نبود و برای دشتی و زکی‌پور اولین بار بود که در این پست بازی می‌کردند. متاسفانه دشتی مصدوم شد و باید ساختار تیم را تغییر می‌دادم به همین دلیل باید با تجربه‌ها مشورت می‌کردم تا بفهمم همه تغییر را متوجه می‌شوند. ما درباره تغییر در رختکن صحبت کردیم و در بازی هم ترکیب را به چهار دفاعه تغییر دادیم. فکر می‌کنم برای تیم‌های مطرح این که بتوانند در شرایط سخت نقشه‌شان را عوض کنند، خیلی نکته مثبتی است.

سجاد آقایی؟
من دوست ندارم درباره اتفاقاتی که در تمرینمان می‌افتد، صحبت کنم ولی فهمیدم که در ایران شما خبرنگاران در کسب اطلاعات خوب هستید. نکته مهم برای من این است که سجاد گل زد چون من می‌دانم که باید با بازیکنان جوان چگونه رفتار کرد. آن‌ها مثل بچه‌ها هستند و برخی اوقات باید با آن‌ها خوب بود و بعضی اوقات باید به گوش آن‌ها زد.

حرف آخر؟
من خیلی سنم بالا نیست ولی در باشگاه‌های بزرگی بودم. چیزی که امشب دیدم، برایم جالب بود. هواداران ما استادیوم را پر کرده بودند و این برای ما مهم بود و مرا تحت تاثیر قرار داد. این موضوع کمک خوبی برای ما بود و می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم که از ابتدا تا انتها همراه ما بودند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.