بیانیه رئیس فیفا، اینفانتینو در مورد حضور بانوان در استادیوم آزادی

جانی اینفانتینو رئیس فیفا از زنان ایرانی که در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند، تشکر کرد و اعلام نمود که از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

امروز در یک اتفاق تاریخی، زنان ایرانی به صورت غیرگزینشی و فراگیرتر موفق شدند تا برای تشویق تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند.

در این راستا، جانی اینفانتینو در بیانیه‌ای، در خصوص این اتفاق گفت:

برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، چند هزار تماشاگر زن ایرانی اجازه ورود به ورزشگاه و تماشای بازی کنار مردان را پیدا کردند.

این یک قدم بسیار مثبت رو به جلو است که فیفا و به ویژه دختران و زنان ایرانی، مشتاقانه منتظرش بودند. تعصب، شور و اشتیاقی که آن‌ها نشان دادند، خاطره انگیز بود و به ما قوت قلب بیشتری داد تا راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه دهیم. تاریخ به ما می آموزد که پیشرفت در مراحل مختلف رخ می دهد و این فقط آغاز بود.

در نتیجه، فیفا اکنون بیش از گذشته مشتاق آن است که آینده ای را ببیند که همه زنان و دخترانی که آرزوی حضور در استادیوم‌ها را برای تماشای مسابقات فوتبال دارند، آزادانه در یک فضای امن به خواسته خود برسند.

هیچ توقف و بازگشتی در کار نخواهد بود.

مایلم تا از مقامات ایران، AFC و فدراسیون فوتبال ایران بابت تلاش و همکاری که داشتند، تشکر کنم. فیفا همکاری نزدیک و صمیمانه خود را با آن‌ها ادامه خواهد داد تا اطمینان پیدا کنیم که کار درست انجام شود، یعنی تمام هواداران، فارغ از جنسیتشان، باید شانس حضور در ورزشگاه‌ها را داشته باشند و از بازی فوتبال لذت ببرند. از زمان حضورم در فیفا ما برای تحقق این رویا جنگیده‌ایم.

اما، بالاتر از همه، امروز می خواهم از شما دختران ایرانی که برای حق و حقوق خود ایستادند، تشکر کنم.

فیفا همیشه کنار آن‌ها خواهد بود و از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.