نشست خبری استراماچونی قبل از دیدار با تراکتور

 آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتور حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

بی احترامی به خبرنگاران تبریزی در بازی با ماشین سازی؟
اگر من درست متوجه شده باشم، شما می‌گویید من به خبرنگاران بی احترامی کرده‌ام. از کجا و چه جمله‌ای چنین چیزی را مطرح می‌کنید؟ چرا چنین چیزی به شما القا شده که من به خبرنگاران بی احترامی کرده‌ام؟ من هیچ مشکلی با خبرنگاران ندارم. نمی‌خواستم به کسی توهینی شود. من هم توقع دارم که به خودم و کار حرفه‌ایم احترام گذاشته شود.

تراکتور؟
تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است. سرمربی آن‌ها از بهترین مربیان لیگ است. اینگونه که من متوجه شده‌ام، این باشگاه یکی از پولدارترین باشگاه‌های ایران است. فکر می‌کنم فردا با بهترین بازیکنانشان بازی کنند. بازیکنان این تیم بالای دویست بازی ملی دارند. ما به این بازی با احترام نگاه می‌کنیم چون از مهم‌ترین بازی‌های ماست. اگرچه به حریف احترام می‌گذاریم ولی ما استقلال هستیم و هیچوقت برای نتیجه مساوی به زمین نمی‌رویم.

 

رضایت از تیم؟
حضور یک مربی در یک تیم و کشور جدید راحت نیست. من به ایرانیان خیلی احترام می‌گذارم ولی خیلی چیزها متفاوت‌تر از آن چیزهایی است که من در سابقه کاری خود داشته‌ام. من خودم هرروز سعی می‌کنم بهتر شوم و خود را برای لیگ ایران آماده کنم. در مورد تیم باید بگویم که اوایل سخت برای ساختن تیم کمی مشکل داشتیم. به همین دلیل نتوانستم فلسفه خود را از ابتدای لیگ دنبال کنم. این مسئله در شغل ما می‌تواند رخ دهد. ما زمان نیاز داریم تا با شرایط لیگ تطبیق پیدا کنیم. این پروسه تمام نشده و باید ادامه دهیم تا پیشرفت کنیم. پیشرفت ما در بازی‌ها نشان داده می‌شود از جمله بازی فردای ما. فردا برای من و تیمم یک تست به شمار می‌رود تا سطح خود را بسنجیم. می‌دانیم که خیلی سخت است که با امتیاز به تهران برگردیم.

برگزار نشدن تمرین روز چهارشنبه؟
متاسفانه در کنار ما مشکلات زیادی وجود دارد. خیلی چیزها تغییر پیدا می‌کند و ما پیشرفت می‌کنیم. نمی‌خواهم در این باره الان صحبت کنم چون می‌خواهم تمرکز بازیکنانم روی بازی باشد ولی این چیزی هست که می‌خواهم تغییر کند به خاطر استقلال و هوادارانمان. با این‌حال الان وقتش نیست چون نمی‌خواهم بهانه‌ای برای تیم و بازیکنانم باشد. فردا یک جنگ هست و ما باید روی بازی تمرکز کنیم.

غایبان استقلال در بازی با تراکتور و تاثیر حضور تماشاگران این تیم بر بازی؟
ما به این بازی با بهترین شرایط خود حاضر نیستیم. در هفته گذشته دو بازیکن مهم خود را از دست دادیم. شجاعیان و چشمی بازیکنانی هستند که ما در اختیار نداریم. یکی از آن‌ها رهبر خط دفاع و دیگری بهترین بازیساز من بودند. از لحاظ تعداد نه ولی از لحاظ نوع بازی خیلی گزینه برای جایگزینی این دو نفر را نداریم. ولی ما در بازی قبلی بدون آن‌ها بازی کردیم و فردا هم همینگونه خواهد بود. مطمئنم که فردا هرکسی که بازی کند، ۱۱۰ درصد توانش را در زمین به نمایش می‌گذارد. درباره هواداران تراکتور هم شنیده‌ام که استادیوم این تیم از استادیوم‌های پرشور ایران است ولی به نظرم وقتی تیم سطح بالایی مثل استقلال در این بازی حاضر می‌شود، باید بتواند از هواداران تراکتور انرژی بیشتری بگیرد و بازی کند. ما باشگاه بزرگی هستیم و به جای ترس از تماشاگران باید از آن‌ها انرژی بگیریم. اگر بخواهیم بترسیم، این نشان دهنده این است که ما هنوز تیم سطح بالایی نیستیم و این مسئله یک مقوله فنی نیست بلکه یک مطلب ذهنی به شمار می‌رود.

چرا می‌گویید استقلال سطح بالاست؟
من در ایران هستم به خاطر اهمیت و تاریخچه استقلال. من از اروپا آمدم و این پیشنهاد را قبول کردم به خاطر تاریخچه و اسم استقلال. اگرچه ممکن است الان مشکلاتی داشته باشیم ولی باید به جایگاهی که شایسته آن هستیم برسیم. اگر فردا در این سطح نباشیم، فردا یک تست خوب است تا بفهمیم چقدر با استقلال بزرگ فاصله داریم چون این هدف من است و باید هدف همه بازیکنانم هم باشد. این مهم است که بدانیم چه کسی در سطح استقلال است و چه کسی شایستگی حضور در این تیم را دارد.

نقاط ضعف تراکتور؟
همانطور که گفتم تراکتور تیم باتجربه‌ای است در مقایسه با تیم من است. بازیکنان تراکتور باتجربه هستند که تجربه جام جهانی و سابقه ملی زیادی دارند و در مقایسه با ما این چیزی است که آنها در این زمینه شرایط بهتری دارند. از طرف دیگری ما یک بازی رو در رو را با آنها انجام می‌دهیم و احترام زیادی برای سرمربی آنها قائل هستم و امیدوارم که بازی خوبی باشد. امیدوارم هر تیمی که شایسته است امتیاز لازم را کسب کند.

اظهارات خلاف واقع کالدرون؟
راستش را بخواهم بگویم، نمی‌دانم چرا کالدرون درباره استقلال صحبت می‌کند ولی این دفعه چیزی گفت که یک مقدار از مرزها خارج شده است. چون خط نگه دار در بازی قبلی اشتباه کرد ولی شاید او فراموش کرده اشتباهاتی که داوران در بازی‌های پرسپولیس مرتکب شدند. چیزی که من دوست نداشتم این بود که او گفته است چیزهای پشت پرده وجود دارد. اگر چیزی هست به نظرم باید بیاید و شفاف بگوید. این نظرات برای فوتبال ایران خیلی بد است، نه فقط استقلال، چون این نظرات می‌گوید که فوتبال ایران ناسالم است و این برای سپاهان، تراکتور و بقیه تیم‌ها هم بد است. کالدرون دوست دارد در مورد همه چیز به جز پرسپولیس صحبت کند، پس بهتر است که شفاف صحبت کند. استقلال اهمیتی به حرف‌های او نمی‌دهد و این حرف‌ها برای فوتبال ایران خوب نیست و من هم قسمتی از فوتبال ایران هستم. من با باشگاه موافق هستم که این موضوع را پیگیری می‌کند.

هواداران چه زمانی استقلال مدنظر شما را می‌بینند؟

ما سخت هرروز کار می‌کنیم. برای من هر تمرین مهم است تا متوجه شویم کدام بازیکن می‌تواند عضوی از تیمی باشد که می‌تواند به موفقیت برگردد. متاسفانه چند سال است که در لیگ نتوانسته‌ایم موفق شویم. پس باید همه بهتر عمل کنند ولی برای رسیدن به یک موفقیت، شما نیاز به زمان دارید. برای رسیدن به یک هدف مشخص، باید یک مسیر را دنبال کرد تا به نتیجه برسیم. اگر بخواهیم از این مسیر خارج شویم، موفقیتی کسب نمی‌شود و تمام انرژی و تلاش من در این مسیر است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.