کنفرانس خبری استراماچونی بعد از تساوی با سپاهان

استراماچونی سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری بعد از دیدار با سپاهان در واکنش به اعتراضات خود در کنار زمین در صحنه برخورد توپ به دست کی روش استنلی گفت: تیم ما بعد از این صحنه عکس العمل خوبی داشت. در نیمه اول ما فوتبال خوبی بازی کردیم و ۷۰ درصد مالک توپ بودیم و چند موقعیت خوب خلق کردیم. بازی را به شکلی آغاز کردیم که برنده باشیم. از دقیقه اول تا پایان تهاجمی بازی کردیم و من از عکس العمل تیم بعد از صحنه پنالتی خوشحال هستم.
وی در ادامه درباره تغییر نتیجه مسابقه برای استقلال از باخت به برد و در نهایت به تساوی، تصریح کرد: مدتی بود که در وقت های اضافه گلی دریافت نکرده بودیم اما شرایط بازی به شکلی بود که سپاهان به دنبال ارسال توپ بلند بود و آنها ۳-۴ بازیکن مناسب برای سرزنی داشتند. این موضوع برای هیچ تیمی راحت نیست. ما متاسفانه بهترین سرزن خود یعنی سیاوش یزدانی را از دست دادیم ولی من از عملکرد تیم راضی هستم زیرا سپاهان از مساوی برابر استقلال خوشحال بود. حتی وقتی دو بر یک بودیم، دو موقعیت خوب دیگر داشتیم. ذهنیت تیم ما بعد از بازی تبریز و اصفهان نشان می دهد که تیم در حال پیشرفت است.

سرمربی استقلال در واکنش به اشتباهات زاهدی فر در دیدار با سپاهان عنوان کرد: در ابتدا می خواهم به یک نکته کلی اشاره کنم. می توانم قبول کنم داور نتوانست پنالتی را به دلایل مختلف ببیند اما سوال من این بود که چرا ۵ داور دیگر به او کمک نکردند؟ در پایان مسابقه نیز با بازیکنان سپاهان صحبت کردم. همه بازیکنان و ما در ایران حرفه ای هستیم و فکر می کنم که باشگاه های بزرگ بازیکنان و مربیان خارجی می آورند، می خواهند سطح لیگ را بالا ببرند. اگر می خواهیم که همه با هم رشد کنیم و بهتر شویم، خیلی مشکل است که این اتفاقات رخ بدهد به ویژه وقتی که باشگاه به این داور اعتراض کرده است. مردم در این مورد شاید فکرهای بد بکنند. من حرف داور را قبول می کنم که صحنه را ندیده است اما نمی توانم بپذیرم ۵ دستیار او به راحتی صحنه را ندیدند. اعتراض من بزرگتر از کلیت این مسابقه و برای فوتبال ایران است. بعضی از بازیکنان به من گفتند که به این شکل بوده و من گفتم که باید کار کنیم همگی تا شاهد پیشرفت باشیم.

او در واکنش به این موضوع که پیش از این مدعی شده بود می خواهد استقلال را در این دیدار ببیند، بیان کرد: من به دلیل دو گلی که به ثمر رساندیم، از عملکرد بازیکنانم خوشحال هستم. اگرچه سپاهان در دقیقه آخر گل مساوی را زد و همه ما از این نتیجه ناراحت هستیم. در نشست خبری دیروز گفتم که بازی یازدهم لیگ برای ما دیداری است که می توانیم در آن تیم را بررسی کنیم. بازی مهمی بود اما مسیر خیلی طولانی است. برای ما عالی بود که تیم من عملکرد خود را نشان داد و این عملکرد در بدترین حالت اتفاق افتاد زیرا سپاهان گل اول را به ثمر رساند. تیم قلعه نویی و سپاهان اگر گل اول را به ثمر برسانند، به یک شرایط فوق العاده می رسانند. ما مشکلاتی داشتیم و زمان داریم تا مشکلات را حل کنیم.

سرمربی استقلال در ادامه درباره واکنش خود به جنجال های درون مسابقه بیان کرد: من این سوال را جواب نمی دهم. جوابی که داور به من داد را نپسندیدم. حسی که به من دست داد، توضیح سختی دارد. اگر داور به من می گفت که ابتدا توپ به شانه خورد و یا پاسخی داد که قانع کننده بود، مشکلی نبود اما برای من توضیح او عجیب بود. هر کسی ممکن است اشتباه کند؛ من، داور و بازیکنان اشتباه می کنیم اما رفتار ما نسبت به این اشتباهات مهم است. شاید بعد از آن برای سپاهان پنالتی بوده است و اگر بود باید گرفته می شد اما رفتار ما باید حرفه ای و درست باشد تا فوتبال درست شود. وقتی مربیان خارجی می آوریم و سرمایه گذاری می کنیم برای پیشرفت فوتبال ایران است.

او در پایان صحبت های خود درباره دیدار با شهر خودرو و فضای ورزشگاه گفت: فضای ورزشگاه بسیار خوب بود. قبلا گفتم که اشتیاق هواداران فوتبال در ایران بسیار مهم است و من نیز گواه این موضوع برای خارج از ایران هستم. خیلی ها خارج از ایران اطلاع ندارند که فوتبال داخل ایران تا چه اندازه مهم است زیرا اخبار به خارج از ایران نمی رود. از پذیرایی و خوش آمد گویی سپاهانی ها متشکر هستم. استادیوم سپاهان فوق العاده بود و از ورزشگاه های اروپایی کم نداشت و شاید تنها موسیقی ابتدایی زیادی بلند بود. خیلی مهم بود که دو بازی سخت خارج از خانه را پشت سر بگذاریم. شنیده ام که پدیده در خانه شکست خورده است. ما شانس خوبی در آزادی داریم تا برابر آنها قرار بگیریم اما کار سختی داریم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.