خداوند اعمال مجازی ما را هم میبیند

خیلی از دوستان از ما درخواست داشتند در مورد کلیپ منتشر شده از لحظه پنالتی زدن امرایی به رحمتی در بازی با صبا صحبت کنیم و روشن سازی کنیم , اما این قضیه انقدر بی اهمیت و خرد بود که ارزش پرداختن به آن را ندارد و نمیخواستیم چیزی بگوییم ولی همین قضیه باعث شد در حالت کلی در مورد فضای مجازی و رفتارهای خودمان در فضای مجازی چند خطی بنویسیم .

تقریبا اکثریت افراد از هر دین و هر مرامی و حتی افراد بی دین به وجود باری تعالی و خداوند و خالق هستی اعتقاد دارند و در همه ادیان هم به پس دادن حساب و محاسبه اعمال ما بعد از مرگ تاکید شده است .

اعتقاد به نظارت خداوند بر اعمال ما , ما را از بسیاری از گناهان باز میدارد و رفتارهایی میکنیم که فردای روزگار که روز حساب و کتاب شد بتوانیم جواب پس بدهیم ولی گویی بسیاری اعتقاد دارند که خداوند ناظر اعمال مجازی ما نیست . برای خداوند باری تعالی فرقی بین گناه مجازی و حقیقی نخواهد بود و همه اعمال ما را در هر جایی خواهد دید .

ما سعی میکنیم در فضای فیزیکی و حقیقی در صحبت کردن عفت کلام را حفظ کنیم ولی در فضای مجازی با هر لحن و هر کلمه رکیکی دیگران را خطاب میدهیم حال اینکه از شرایط سنی و شخصیتی فرد مورد خطابمان هم اطلاعی نداریم .

ما وقتی مادر دستفروشی را میبینیم که مورد بی مهری مامورا شهرداری قرار گرفته برای این مادر دلسوز میشویم و در دفاع از او متن ها مینویسیم ولی به مادران زیادی بی آنکه گناهی داشته باشند فحاشی می کنیم . اگر در فضای حقیقی عکس ناموس یکی را به ما بدهند که پخش کن خواهیم گفت این چه کاریه و این کار را زشت خواهیم دانست ولی به راحتی در فضای مجازی به انتشار عکسهای شخصی دیگران اقدام می کنیم .

در فضای حقیقی دزدی را بد می دانیم ولی در فضای مجازی به راحتی میتوانیم مطلب یکی را که برایش زحمت کشیده بدزدیم و به اسم خودمان بزنیم و اصلا احساس گناه هم نکنیم .

حال برای کسی که  میخواهد بچرخ را بچپ بشنود هم خرده ای نمیگیریم چون به قول معروف همه چیزمون به هم میاد و وقتی دزدی و و فحش و انتشار عکس ناموس یکی و… را زشت پنداشتیم تهمت و افترا و دروغ را هم زشت خواهیم پنداشت . شما هم از ما انتظار پاسخگویی نداشته باشید چون کسی که بچرخ را بچپ تفسیر میکند اگر امروز هم جواب ندهد فردای روز جواب خواهد داد و ربطی به ما پیدا نمیکند و ما مسوول هزاران گناه کرده خود هستیم .

در پایان مطلب را با کلامی از خداوند به پایان میرسانیم .

ألَم یَعلَم بِأنّ اللّه یَرى

آیا انسان نمى داند که خداوند همه اعمالش را مى بیند؟

إنّ ربّک لَبِالمِرصاد

قطعاً پروردگار تو در کمینگاه است .

یَعلَم خائِنَه الاَعیُن و ما تُخفِى الصُّدور

خداوند چشم هایى را که به خیانت گردش مى کند، مى داند و بر آنچه در سینه ها پنهان است، آگاه مى باشد.

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

%d8%ae%d8%af%d8%a7

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.