آنالیز فنی استقلال برابر تراکتورسازی

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته سوم لیگ برتر ایران موفق شد با یک گل تراکتور سازی تبریز را از پیش روی بردارد . در زیر نگاهی انداخته ایم به این دیدار و مسائل فنی آن :

 

ترکیب و سیستم استقلال :

ترکیب استقلال نسبت به دیدار قبلی خود سه تغییر داشت . از این تغییر یکی به دلیل مصدومیت میلاد زکی پور بود که یعقوب کریمی جایگزین او شده بود و دو تغییر دیگر که فنی بودند و بیت سعید و سجاد شهباززاده به ترتیب جایگزین جابر انصاری و علی قربانی شدند .

استقلال بر مخالف دیدار های قبلی خود در این دیدار با سیستم ۴-۴-۲ بازی را آغاز کرد و با دو مهاجم به سمت دروازه حریف یورش برد که در نتیجه ایجاد موقعیت زیاد را برای استقلال به ارمغان آورد . البته در طول بازی بارها سیستم بازی استقلال تغییر میکرد و جابجایی هایی بود که بعدا در این مورد بیشتر خواهیم گفت .

 

استقلالیها در این دیدار علاوه بر اینکه به مانند بازی با استقلال خوزستان بازی مالکانه و هجومی را در دستور کار قرار داده بودند در ایجاد موقعیت هم نسبت به آن دیدار موفق تر عمل کردند و بارها و بارها موقعیت گل برای مهاجمین استقلال ایجاد شد که البته مشکل عدم استفاده از موقعیت های به دست آمده توسط مهاجمین همچنان پابرجاست و در امر گلزنی هم باید تمرینات زیادی انجام شود .

تراکتوری ها در نیمه دوم کمی جلو کشیدند که به خاطر نتیجه به دست آمده طبیعی هم بود و از ضعف جناح چپ استقلال بارها استفاده کردند که خوشبختانه ضربات نهایی آنها به بار ننشست . البته منصوریان در نیمه دوم هم بازی تدافعی را انتخاب نکرده بود و با تعویض های خود هم این موضوع را نشان داد که میل به تهاجم و باز کردن دروازه تراکتوری ها هنوز هم نزد کادر فنی استقلالی ها بود .

همانطور که در آنالیز قبل از بازی با تراکتوری ها گفته بودیم که بهترین راه استقلال برای رسیدن به گل در این دیدار شوتهای از راه دور می باشد این امر هم محقق شد و استقلال دقیقا از همین ناحیه گل برتری خود را به ثمر رساند .

استقلال این بازی را برد ولی باید ضعف های خود را هرچه سریعتر اصلاح کند که می توان به آشفتگی و عدم هماهنگی کامل در کارهای دفاعی اشاره کرد و با وجود اینکه هر دو مدافع میانی استقلال بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند ولی در کار دفاع تیمی مشکلات اساسی دیده شد که میتواند در بازیهای بعدی مشکل ساز شود . همچنین تمرین گلزنی برای مهاجمان که از حداقل موقعیت ها استفاده بهینه را بکنند و نیز ادامه تمرین و ممارست بر همین روال فعلی و بازی مالکانه و تهاجمی .

آمار و ارقام چه می گویند ؟

 

در صد مالکیت : استقلالیها در این دیدار ۵۵ درصد از مالکیت بازی را در اختیار داشتن و تراکتوری ها ۴۵ درصد . این در حالی است که این آمار در نیمه اول با وضع خیلی بهتری به سود استقلال بود که به دلیل گل خورده تراکتوری ها این تیم کمی مالکیت خود را بیشتر کرد تا به گل برسد و آمار به این شکل شد .

تعداد پاسها :

تعداد پاسهای استقلالیها در این دیدار ۴۵۴ پاس بود و در برابر ۳۸۵ پاس حریف وضعیت بهتری از این لحاظ داشت . ۷۳ درصد پاس استقلالیها هم صحیح بود و به مقصد رسید .

 

در زیر به عملکرد تک تک بازیکنان استقلال در این دیدار می پردازیم :

 

سید مهدی رحمتی :

در این سه بازی رحمتی زیاد در زحمت نیافتاده و حریفان استقلال موقعیت زیادی روی دروازه استقلال نداشته اند که او مجبور به نشان دادن توانایی های خود شود . هرچند در بازی دیروز تراکتوریها موقعیت هایی داشتند ولی یکی از آنها به تیر دروازه خود و یک تک به تک را هم بازیکن تراکتورسازی به بد ترین شکل ممکن از دست داد و رحمتی واکنش زیادی از خود نشان نداد .

پژمان منتظری :

در خط دفاعی استقلال وزنه اس است و به خوبی خط دفاع استقلال را رهبری می کند . مدافع پا به توپی که حتی در شرایط سخت هم زیر توپ نمی زند و با فکر بازی می کند و بازیسازی را از همان عقب زمین شروع می کند .

سید مجید حسینی :

سید مجید حسینی هم در بازی روز گذشته یکی از بهترین ها بود و بسیار مستحکم و خوب بازی کرد و چندین بار در ضد حملات جلوی نفوذ بازیکنان سرخ پوش را به خوبی گرفت .

وریا غفوری:

وریا هر روز بهتر از قبل می شود و در بازی روز گذشته هم بازی نسبتا قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت . هرچند انتظاری که از وریا داریم خیلی بیشتر از اینهاست .

یعقوب کریمی :

یعقوب کریمی یک مدافع نیست و همه این را می دانند که یعقوب هرچه به دروازه حریف نزدیکتر باشد عملکرد بهتری خواهد داشت . یعقوب در دفاع تخصص ندارد چون او همیشه میل به نفوذ دارد در ارسالهایی که پشت مدافعین استقلال به سمت چپ استقلال انجام می شد جا می ماند و عمده نفوذهای تراکتوری ها هم در نیمه دوم از همان منطقه شکل گرفت . البته یعقوب در کارهای تهاجمی عملکرد خوبی داشت و نشان داد آمادگی خوبی دارد و یک شوت بسیار زیبا هم زد که می توانست اولین گل فصل استقلال را به نام خود ثبت کند ولی استفاده از یعقوب کریمی در پست دفاع اشتباه محضی است که نباید تکرار شود .

روزبه چشمی :

روزبه همیشه خوب است چه قبل از مصدومیت چه بعد از آن مثل پژمان منتظری بازیکن زیر توپ زنی نیست و بسیار باهوش و پخته بازی می کند . روزبه هم عملکرد خوبی برابر تراکتور سازی داشت .

 

امید نورافکن :

شاید ضعیف ترین بازی که از امید نورافکن در استقلال دیده ایم بازی دیشب بود و او بارها اشتباه کرد و توپ را در اختیار بازیکنان حریف قرار داد . البته او با قدرت بدنی که دارد بارها در برابر کیانی بازیکن تنومند تراکتوری ها ایستادگی کرد ولی نورافکن با بازیهایی که داشته انتظارات را از خود خیلی بالاتر برده است و باید برای تداوم خوب بودن خود زیاد تلاش داشته باشد .

داریوش شجاعیان :

در هر سه بازی استقلال عملکرد خوبی داشت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت . داریوش با حرکات خود شور و شوق را به هواداران و بازی استقلال می بخشد و حرکات تکنیکی او بازی استقلال را چشم نوازتر می کند . پاسهای او هم طلا هستند و اگر به پاس او در گل سرور جپاروف دقت کنید خواهید دید که چگونه تک ضرب و بدون مکث پاس ارسال می کند .

سرور جپاروف:

بی شک بهترین بازیکن استقلال در بازی روز گذشته بود . البته این را نه برای گلی که زد به خاطر بازی خوبش در تمام دقایق بازی عرض می کنیم . البته در مورد جپاروف مطلبی جداگانه خواهیم نوشت و فعلا در این مطلب به این چند کلمه اکتفا می کنیم .

حسن بیت سعید :

حسن بیت سعید هنوز نتوانسته با شرایط استقلال خودش را وقف دهد و بتواند توانایی های خود را نمایش بگذارد . او هرچند پرتحرک بود و دوندگی خوبی در خط حمله استقلال داشت ولی دو موقعیت مناسب را هم با تاخیر و بی دقتی از دست داد و نمره چندان بالایی در این دیدار به دست نمی آورد .

سجاد شهباززاده :

یک حرکت فوق العاده در اوایل بازی از او دیدیدم و بعد از آن چیز خاصی از سجاد در زمین ندیدیم . سجاد اگر میخواهد مهاجم اول استقلال باشد باید خیلی بهتر از اینها باشد .

مهدی قائدی :

قائی که به زمین می رود روی سکوها غوغا ایجاد می شود و این شور و شوق به زمین بازی هم کشیده می شود . چند حرکت پا به توپ و فرار توسط قائدی اوخر دیدار را نگذاشت که بازی یک طرفه در دست تراکتوری ها باشد و آنها با احتیاط بیشتری حمله میکردند .

جابر انصاری :

جابر انصاری هم در لحظاتی که استقلال جلو بود به جای نورافکن به زمین آمد و در آن دقایق برای حفظ نتیجه دوندگی خوبی داشت و چندین بار هم پا به توپ شد و پاسهای خوبی ارسال کرد . دقایق کم حضور او در بازی نمیتوان در مورد کیفیت بازی او نظر زیادی داد .

مجتبی جباری :

همان چند دقیقه حضور هم کافیست تا به تاثیر گذاری جباری پی ببریم . دقایق آخر بازی که به رهبری جباری در میانه زمین سپری شد و توپ به زیبایی به گردش در آمد تا نشان دهد شیر شیر است هرچند پیر باشد .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز فنی استقلال برابر تراکتورسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.