شاهکار مدیریتی در استقلال

مدیریت در باشگاه بزرگی چون استقلال کاری دشوار و طاقت فرساست . مدیریت جدید استقلالیا یا بهتر میتوان گفت مجموعه مدیریتی جدید در همین ابتدای فصل و شاید مهمترین مقطع ازفصل(نقل و انتقالات)مدیریتی قابل قبول ارائه کردند . در زیر به برخی عملکرد مثبت مجموعه مدیریتی که ما از آن به عنوان شاهکار مدیریتی در استقلال نام میبریم اشاره میکنیم:

قرارداد های بلند مدت:

با پایان لیگ گذشته به جز ۲ بازیکن استقلال(غلام نژاد و اولادی )که آنها هم در برنامه سرمربی برای فصل جدید جایی نداشتند قرارداد همه بازیکنان استقلال به پایان رسیده بود . این کار را برای بستن تیمی خوب سخت میکرد . مجموعه جدید نه تنها این کار سخت را کرد بلکه همه قراردادها را دو یا سه ساله بست (حتی بازیکنان بزرگ تیم)و این یک پوئن مثبت برای استقلال است که نه تنها تیم را برای امسال که برای دو سه سال آینده بسته اند . در فصل بعد هواداران در فصل نقل و انتقالات دغدغه ای نخواهند داشت و با خیال راحت منتظر اضافه شدن چند بازیکن خواهند بود .

کاهش قیمت بازیکنان:

قیمت بازیکنان ایرانی که روز به روز در حال افزایش است با مدیریت خوب مجموعه مدیریتی مخصوصا نظری جویباری و بهرام افشارزاده کاهش یافت . هزینه خرید بازیکنان استقلال بی تردید و طبق اطلاعات به دست آمده حداقل ۳۰درصد کاهش داشته است.

خریدهای لیست اول سرمربی:

سال قبل امیر قلعه نوعی لیستی داده بود به مسوولین استقلال و نامهایی چون امید ابراهیمی -پیام صادقیان و محسن مسلمان و کریم انصاری فرد و احسان و حاج صفی و یعقوب کریمی و مجتبی جباری و … در آن دیده میشد که هیچ کدام ازاین بازیکنان جذب استقلال نشدند و به ناچار سرمربی روی بازیکنان با کیفیت پایین تر دست گذاشت و مورد هجمه هواداران و رسانه ها قرار گرفت ولی امسال هر بازیکنی که سرمربی خواست و در لیست سرمربی بود دو دستی در اختیارش قرار گرفت . خریدهای بزرگی که هر کدام از نصف تیمهای لیگی پیشنهاد داشتند .

تمدید با بزرگان و ملی پوشان:

تمدید قرارداد با بزرگان تیم که قبلا هم اشاره داشتیم قرارداد همه آنها پایان یافته بود از دیگر شاهکار مدیریتی در استقلال بود . شاید تمدید قرارداد ۸۵۰میلیونی با حنیف عمران زاده ای که مشتری دست به نقد یک میلیارد و دویست میلیونی چون تراکتور داشت به تعصب و غیرت بازیکن هم ربط پیدا کند ولی نمیتوان از نقش مدیریت غافل شد . تمدید با ۳ بازیکن تیم ملی در جام جهانی که هم متوقع تر شده بودند و هم نامدارتر هنر میخواست هنری از جنس افشارزاده و نظری جویباری .

بمب بی صدا:

امسال کم بمب نترکید ولی همه بمب ها بی صدا ترکیدند . قبل از ترکاندن بمب در شهر هوار نکردند و بی سر و صدا کار خود را کردند . امید ابراهیمی که دو هفته نا پدید شد و هیچ خبرنگاری دسترسی بهش نداشت سجاد شهباززاده با وجود امضای قرارداد در مصاحبه ها اظهار به انتخاب نشدن تیمش میکرد و نظری جویباری در مورد محسن فروزان تا چند ساعت قبل از آبی پوش شدن اظهار بی اطلاعی میکرد و این بازیکن را در لیست خرید استقلال نمیدانست . بمب های استقلال امسال بی صدا ولی نابودگر بودند .

تقسیم وظایف:

امسال هرکس مسوولیتی دارد و سرجای خود فعالیت میکند . نظری جویباری در جذب بازیکن میرشاد ماجدی در امور سرپرستی و هریک از اعضای هیئت مدیره در مسووولیتی کار میکنند و همه کارها را یک نفر به تنهایی و آرتیست وار انجام نمیدهد .

سایت باشگاه:

سایت باشگاه چند روزیست که به راه افتاده و خیلی خوب و به موقع اخبار و عکسها را قرار میدهد . اگر چنین به روند خوب خود ادامه دهد در امر اطلاع رسانی نیز یک قدم رو به جلو خواهد بود.

نکته مبهم مدیریتی:

نمیدانیم امسال قراردادها به چه گونه بسته شده و آیا مثل سال قبل هر بازیکنی هر وقت از فصل خواست میتواند برود یا نه . این نکته مبهم مدیریتی استقلال است که فعلا نمیشود در مورد آن قضاوت کرد و امیدواریم بعدها ثابت شود که یکی دیگر از نکات مثبت کادر مدیریتی بستن قراردادهای سفت و سخت بوده است.

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “شاهکار مدیریتی در استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.