آنالیز بازی استقلال برابر نساجی

اختصاصی آبی پوشان -استقلال از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم خوب و هماهنگ نساجی مازندران رفت و در نهایت با عبور از سد این تیم به دور بعدی صعود کرد.

شاید در ظاهر بردن یک تیم دسته اولی کار زیاد بزرگی به نظر نیاید ولی باید توجه کنیم که:

تیم پاشازاده یکی از بهترین تیمهای دسته اول هست و هماهنگی خوبی با هم دارند و پاشازاده از اول فصل این تیم را در اختیار دارد . همچنین در مسابقات جام حذفی همیشه اتفاقات عجیبی می افتد و تیمهای دسته های پایین تر با انگیزه زیادی به مصاف تیمهای بزرگ میروند و باید توجه کنیم تیم پاشازاده در دور قبلی همین جام موفق به حذف پارس جمی شد که با گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر مغلوب هیچ تیمی نشده است .

سیستم و ترکیب استقلال :

استقلال که در بازی قبلی و برابر فولاد با همان سیستم قبلی منصوریان پای به دیدار گذاشته بود در این دیدار فرصت آن را داشتند تا با سیستم مورد علاقه شفر یعنی ۴ ۴ ۲ به میدا بروند .

شفر که در بازی قبلی نقاط ضعف تیم را شناخته بود و حضور کم تعداد مهاجمین در محوطه جریمه را دیده بود و همچنین عدم تغذیه مناسب بالهای راست و چپ را دیده بود و مچنین با شناخت بهتر از توانایی های بازیکنان این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کرد.

حسینی که به نظر حالا حالا ها انتخاب اول شفر خواهد بود باز هم در درون دروازه بود و زوج مجیدحسینی و روزبه چشمی در مرکز خط دفاعی و زکی پور و وریا غفوری را در چپ و راست خط دفاعی قرار داد تا ترکیب دفاعی این تیم که در بازی قبلی عملکرد خوبی داشت باز در کنار هم قرار بگیرند .

امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان در مرکز زمین حضور داشتند و در سمت راست خسرو حیدری و در سمت چپ سرور جپاروف دو مهاجم تیم یعنی فرشید اسماعیلی و علی قربانی را تغذیه میکردند.

از نکات مثبت این ترکیب تصمیم شفر برای استفاده از فرشید اسماعیلی در خط حمله بود تا در خط حمله تحرک زیادی ایجاد کند و زوج یک مهاجم سانتر فوروارد و سر زن  و یک مهاجم پر تحرک را تشکیل دهد .

پیشرفت کیفی همه بازیکنان:

از دیگر  موارد مثبتی که دز تیم شاهد بودیم پیشرفت کیفی بازیکنان بود که به نظر الان بهتر میتونن قابلیت های خود را نشان دهند . بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی بعد از مدتها یک بازی بسیار خوب انجام داد . علی قربانی پیشرفت خوبی داشت .خسرو حیدری علاوه بر اینکه بسیار خوب بود روی سانتر هم فقط تمرکز نکرده بود . بقیه بازیکنان چون داریوش شجاعیان و..میلاد زکی پور که علاوه بر اینکه در فاز دفاعی بهتر شده بود در نفوذها هم بهتر عمل میکرد و یک پاس گل زیبا هم برای قربانی داد و چند دریبل و حرکت انفرادی بسیار خوب .

آنالیز بازیکنان به صورت انفرادی

حسین حسینی

زیاد تحت فشار قرار نگرفت ولی در اندک موقعیت های حریف آماده نشان میداد و خروج های او از دروازه هم بی پروا و خوب بود . حسینی بنا به گفته شفر هدف حضور در جام جهانی را دارد و شفر گفته در این راه به او کمک خواهم کرد.

مجید حسینی

مجید حسینی هم هر روز پخته تر از قبل می شود و در کنار روزبه زوج خط دفاعی مطمئن و جوانی را تشکیل داده اند .

روزبه چشمی

روزبه مثل همیشه خوب و بی نقص در خط دفاعی قرار گرفت البته شاید میتوانست در صحنه گل نساجی عملکرد بهتری داشته باشد ولی نمیشود او را در این گل مقصر شناخت .

 

میلاد زکی پور

پیشرفت خیلی خوبی هم در فاز دفاعی و هم هجومی داشت و اگر همیشه به این صورت باشد میتواند به تیم ملی هم فکر کند.

وریا غفوری

وریا هم امسال خیلی بهتر از سال قبل برای استقلال بازی میکند.فقط هرچه به انتهای بازی نزدیک شدیم ضریب اشتباهاتش زیادتر شد و بهنظر خسته میرسید .

خسرو حیدری

خسرو نشان داد هنوز تمام نشده و دیروز هم یکی از موثرترین بازیکنان استقلال بود و وظایف جدیدی هم شفر به او داده بود و فقط به فکر ریختن توپ به روی دروازه نبود .

امید ابراهیمی

خیلی سخت می شود روز بدی از امید ابراهیمی به یاد آورد . او همیشه خوب است و جنگنده و موثر و غنیمتی در میانه میدان استقلال .

سرور چپاروف

جپاروف با تجربه هر وقت در زمین بوده برای استقلال موثر بوده و نشان میدهد بی دلیل دوبار بازیکن سال آسیا نشده است . روقت میخواهد به بازی سرعت میدهد و یا بازی را از سرعت می اندازد و حرکات بدون توپ او هم فوق العاده است .

داریوش شجاعیان

دارویش هم نشان داده هرچقدر برایش هزینه شده باشد ارزشش را دارد . دو سانتر استادانه او در نیمه اول روی سر فرشید اسماعیلی که  گویی با سانتی متر دقیق اندازیه گیری شده بود . داریوش از خوبهای این فصل استقلال بوده حتی مواقعی که تیم نتیجه نمیگرفت .

فرشید اسماعیلی

به عنوان مهاجم عملکرد خوبی داشت و هم گل زد هم شوت زد هم به تیر زد و همه کار برای استقلال انجام داد . او میتواند در بحران مهاجم در استقلال برای این تیم همچنان در این پست بازی کند.

علی قربانی

قربانی شاید مهاجم صددرصدی و زیاد چهارچوب شناسی نباشد ولی دوندگی خوبی در بین مدافعین حریف دارد و مدافعین را به خوبی خسته میکند و روی توپهای ارسالی هم اکثرا اثر میگذارد . حداقل چیزی که قربانی از شهباززاده بیشتر دارد انگیزه است و به نظر شهباززاده اصلا انگیزه ای ندارد و برای بهتر شدن تلاش زیادی هم ندارد ولی قربانی با انگیزه تر بازی می کند. شفر میتواند سطح کیفی قربانی را بازهم بالاتر ببرد .

 

و در انتها باید تاکید کنیم استقلال حتی میتوانست با گلهای بیشتری هم نساجی را ببرد و بعد از زدن دو گل بازیکنان از روی شکم  سیری بازی میکردند و گویا هنوز بازیکنان استقلال این باور را ندارند که میتوانند به تیمای مقابل گلهای بیشتری هم بزنند و شفر باید روی این موضوع نیز کار کند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.