آنالیز بازی استقلال و الهلال

اختصاصی آبی پوشان- استقلال در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد الهلال را در ورزشگاه السیب مسقط شکست دهد . دیدار غولهای باشگاهی آسیا در حالی به نفع استقلال به پایان رسید که استقلال از هر نظر شایستگی کسب این برد را داشت و حتی می توانست گلهای بیشتری نیز به ثمر برساند . در زیر به آنالیز بازی استقلال در این بازی خواهیم پرداخت .

ترکیب استقلال :

شفر همه را غالفلگیر کرد و تمام آنالیزهای الهلالی ها را بر هم زد . وقتی او روز قبلش کاپیتان چهارم تیم را با خود به کنفرانس خبری برد کسی فکرش را هم نمی کرد که رحمتی برابر الهلال درون دروازه باشد و خسرو حیدری در دفاع چپ قرار بگیرد . تجمع هافبکهای جنگنده در میانه زمین و همچنین جایگزینی مامه تیام به جای علی قربانی از دیگر غافلگیری های ترکیب آبی پوشان بود .

آنالیز فنی دیدار الهلال و استقلال :

شفر خوب میدانست که نقطه قوت الهلاللی ها در بالهای چپ و راست این تیم است و وریا غفوری و خسرو حیدری با تجربه را در دو جناح مامور از کار انداختن وینگرهای گران قیمت و قدرتمند الهلال کرد و خوشبختانه هر دو بازیکن با تجربه استقلال روز خوب خود را سپری کردند و مرتکب اشتباه نشدند . بازی بی نقص رزبه چشمی و مجید حسینی در خط دفاعی و بازی تخریبی و قدرتی باقری و ابراهیمی در میانه زمین هم از دیگر عواملی بود که فرصت گلسازی را از الهلال گرفته بود .

اما شفر برای گل زدن به الهلال هم برنامه داشت و ارسال توپهای در عمق برای حرکت تیام و یا شجاعیان و اسماعیلی و همچنین نفوذهای برق آسای وریا غفوری از اصلی ترین راه های گلزنی استقلالی ها بود .

استقلال در روزی که شایسته برد بود به سه امتیاز بازی دست یافت تا بیشتر از گذشته به صعود امیدوار باشد .

در زیر به آنالیز تک به تک بازیکنان استقلال در این دیدار میپردازیم :

مهدی رحمتی

او در این دیدار زیاد به زحمت نیافتاد و البته یک سیو زیبا داشت . همانطور که شفر هم در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت در این دیدار نیاز دیدم که دروازه بان با تجربه ام درون دروازه باشد و از عقب زمین با بازیکنان صحبت کند و کاپیتان تیمم باشد و رحمتی به خبی از عهده این کار بر آمد .

وریا غفوری

یک بازی سطح بالا و مدرن از وریا غفوری که به خوبی دفاع میکرد و به خوبی نفوذ های برق آسا داشت دقیقا همان چیزی که از یک دفاع چپ کلاسیک انتظار می رود .

مجید حسینی

بی دلیل نیست که شفر او را بهترین مدافع حال حاضر ایران می داند . این پسر خیلی محکم و بیپروا بازی می کند و برایش فرقی ندارد با تیم آخر جدول لیگ ایران بازی دارد و یا با الهلال قدرتمند . او همیشه سفت و محکم هست . البته گاها خطاهایی می دهد که باید درصد این خطاها را کمتر کند .

روزبه چشمی

بازگشت روزبه چشمی به خط دفاعی استقلال و زوج او با مجید حسینی و بازهم کلین شیت برای استقلال . روبه چنان با اعتماد به نفس بازی میکرد و پا به توپ می شد که به نظر می رسد او قطعا یکی از یاران ثابت تیم ملی در جام جهانی باشد .

خسرو حیدری

وقتی ترکیب اعلام شد آه و ناله هواداران از این انتخاب به هوا بلند شد ولی خسرو نشان داد هنوز هم دود از کنده بلند می شود حتی اگر در پست تخصصی خود بازی نکند . خسرو به خوبی جلوی نفوذهای الهلالی ها از سمت چپ را بست .

فرشید باقری

محکم و جدی و بی رحم عین استایل و قیافه اش . با جنگندی زیاد و با کمک امید ابراهیمی میانه میدان را از الهلالی ها گرفتند و بازی را به نفع استقلال کردند . البته اشکال های اصلی او یعنی پاسهای اشتباه و خطاهای بدجا و بد زمان هنوز پابرجا است هرچند در این بازی درصدش خیلی پایین تر آمده بود . باقری در این دیدار نمره بالایی می گیرد و یکی از خوبهای استقلال بود .

امید ابراهیمی

فرمانده استقلال هم مثل همیشه جنگنده و محکم و با تعصب . البته او در شروع مجدد بازیها دقت زیادی ندارد و به نظر می رسد اگر این وظیفه به سرور جپاروف واگذار شود نتیجه بهتری برای استقلال حاصل خواهد شد .

داریوش شجاعیان

داریوش شجاعیان یک بازیکن با مشخصه های بین المللی است و شاید اگر زودتر در فوتبال ایران مطرح می شد و یا فراز کمالوند او را چند سال اسیر خود نمی کرد اکنون می توانست در تیمهای اروپایی هم به فوتبال بپردازد . تکنیک داریوش بلای هر تیمی هست . او در بازی قبلی باعث شد بهترین بازیکن الریان اخراج شود و در این بازی هم باعث اخراج یکی از بهترین درواز بانهای آسیا شد . اما بد نیست این خبر خوش را در همین مطلب برای هواداران استقلال یاد آوری کنیم که استقلالی ها چقدر خوشبختن که قرارداد داریوش ۳ ساله است و در واقع در کنار انتقادهای زیاد می توان از عملکردهای مثبت مدیریت هم تشکر کرد .

فرشید اسماعیلی

فرشید اسماعیلی هم روز خوبی ر سپری کرد و دو موقعیت عالی را برای گلزنی ساخت . فرشید هم در کنار ابراهیمی و باقری در میانه زمین با هافبکهای الهلال جنگید و در نقش تهاجمی هم عملکرد مثبتی داشت .

سرور جپاروف

یکی از بهترین خریدهای تاریخ باشگاه استقلال . بی شک نقش سرور جپاروف در بازیهای بزرگ بیشتر مشخص می شود و او با تجربه بالای خود نگین میانه زمین استقلال است . او هر موقع میخواهد جناح بازی را عوض می کند یا به بازی سرعت می دهد و یا نیاز باشد سرعت بازی را می یگرد . یک هافبک خوش فکر و ایده آل برای شفر .

مامه تیام

مامه تیام به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و قطعا کارشناسان AFC چیزی دیده اند که این انتخاب را داشته اند و البته انتظارهای ما از مامه بابا تیام بیشتر از این هاست و اعتقاد داریم و بهتر از این ها هم خواهد شد .

مامه تیام به خوبی در عمق خط دفاعی الهلال حرکت میکرد و جایگری های خوبی هم دارد ولی چیزی که مشخص است تکنیک و سرعت او پایین است و البته با هماهنگی بیشتر با هافبکهای استقلال شاهد گلهای حساسی از سوی او خواهیم بود .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال و الهلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.