درباره مدیریت باشگاه استقلال آقای افتخاری

اختصاصی آبی پوشان – در ابتدا چند مورد پیش زمینه را بازگو کنم و بعد برویم سراغ اصل ماجرا :

حقیر نویسنده مطلب پیش رو تا به حال آقای افتخاری را از نزدیک ندیده ام و هیچ صحبتی هم با ایشان نداشته ام و پیشاپیش و قبل از اتهامات احتمالی لازم به یاد آوری این مورد بود و البته کسانی که از بنده شناخت دارند نیاز به مقدمه هم نیست و میدانند قلم آبی خود را به میلیاردها میلیارد هم نمیفروشم .

مسئله دوم اینکه مطلب پیش رو دیدگاه اینجانب هادی صاحب خواجه مدیریت مجموعه آبی پوشان می باشد و دیدگاه کلی مجموعه نیست و ممکن است سایر عزیزان مجموعه دیدگاه دیگری داشته باشند که نظرات آنها قابل احترام و طبق سیاست های آبی پوشان با آزادی بیان می توانند نظرات خود را درج نمایند .

مسئله سوم خیلی ها از بازگو کردن نظر خود در شرایطی که اکثریت مخالف آن نظر را دارند بیم دارند و نگران عواقب آن هستند ولی بنده با حدیثی از مولا علی به تحلیل مدیریت آقای افتخاری در استقلال خواهم پرداخت :

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

استقلال هوداران بی شماری دارد و مدیریت این تیم شاید کار سخت تری حتی از رئیس جمهور بسیاری از کشورهای کوچک باشد . با وجود انتقادات و بی احترامی های زیادی که به آقای افتخاری می شود و جو روانی نا سالمی که علیه ایشان ایجاد شده بنده به ایشان نمره قبولی میدهم و در زیر از چند بعد خدمات ایشان را مورد بررسی قرار میدهم :

آقای افتخاری بدهی های زیادی که از قبل برای استقلال مانده بود تسویه کرد و با کل بازیکنان خارجی تسویه حساب کامل شد و خیلی از بازیکنان داخلی هم که به صورت نه چندان خودجوش شکایت کرده بودند تسویه شد و یا توافق انجام شد .علاوه بر اینها در گذشته وقتی بازیکنی  به هر دلیلی در لیست خروج سرمربی قرار میگرفت بعدا شکایت می کرد و به لیست بدهی های استقلال اضافه می شد ولی اکنون هر بازیکنی از استقلال خارج می شود ابتدا با باشگاه تسویه کرده و سپس از لیست استقلال خارج می شود , بازیکنانی چون بختیار رحمانی و آرش افشین و یعقوب کریمی و حسن بیت سعید و سجاد شهبازاده و…  که با تسویه کامل و رضایت دو طرفه از استقلال جدا شدند . انتقادی در این مورد از گوشه و کنار شنیدیم که چرا استقلال از کنار فروش این بازیکنان مثلا سجاد شهباززاده به سود مالی نمی رسد در حالی که میدانیم این بازیکنان معمولا بازیکنان افت کرده هستند که از استقلال جدا می شوند و تیم های دیگر هزینه چندانی برای رضایت نامه آنها نخواهند کرد و همین که قرارداد آنها فسخ و بدهی های گذشته را نادیده میگیرند حدود یک میلیارد جلوی زیان مالی باشگاه را می گیرد .

مورد دوم در یارگیری که سرمربی قبلی هر بازیکنی خواست جذب شدند و جذب برخی از این بازیکنان کار راحتی نبود و در رقابت با رقبای سختی چون پرسپولیس بود . داریوش شجاعیان و مهدی قائدی و سرور جپاروف و حسن بیت سعید از این دست بازیکنان بودند . جذب شفر و تامین نیازهای فنی شفر و تکمیل کادر فنی ایشان هم گواه دیگری بر تلاش در این زمینه بوده است . البته مهاجم مورد نیاز در نیم فصل که در یکی دو روز آینده بازیکنی بزرگ و گلزن به تیم اضافه خواهد شد و عدم صبوری هواداران در این زمینه هم مشکل ساز بوده . خرید کمی دیرتر بازیکن خارجی تاثیر گذار خیلی بهتر از خرید بازیکن خارجی بی کیفیت است که فقط پول خواهد گرفت و مفید هم نخواهد بود . قرادادهای ۳ و ۵ ساله و طولانی مدت از دیگر مزیت های مدیریت فعلی بوده در حالی که در گذشته بیشتر قرارداد ها یک ساله بوده است .

تهیه زمین تمرینی مناسب , قرارداد با شرکت های البسه برای لباسهای فرم و لباسهای نیمکت و نظم خاص در پوشش , تشکیل کمیته پیشکسوتان و کمیته فنی و پیشرفت تیمهای پایه (که اکنون دو تیم پایه حتی برای قهرمانی میجنگند) از دیگر اقدامات مثبت مدیریت آقای افتخاری بوده است

شاید هواداران و به خصوص هواداران کم سن و سال تر بیشتر احساسی فکر کنند و پوشیدن لباس استقلال و مصاحبه های رنگارنگ را برای تیم مفید بدانند و قیافه فتوژنیک را برای مدیرت باشگاه مفید تر بدانند و به مذاقشان خوشتر بیاید ولی اینها چیزهایی نیست که نیاز یک مدیریت باشگاه باشد و می توان خیلی بی سر و صدا و ساکت کارها را پیش برد .

البته انتقادها و نقاط ضعف هایی هم هست که آنقدر مطرح شده اند که شاید دیگر نیاز به مطرح کردن حداقل در این پست نداشته باشد ولی وقتی هوادار در انتخاب مدیر نقشی ندارد بهتر است به جای تضعیف مدیریت فعلی (خوب یا بد ) سعی در قدرتمند کردن آنها و در نتیجه قدرتمند تر شدن استقلال داشته باشد .

لطفا نظرات خود را با رعایت ادب و احترام بیان نمایید .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “درباره مدیریت باشگاه استقلال آقای افتخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.