قضیه فرشید باقری – امید نورافکن و کادر فنی استقلال

اختصاصی آبی پوشان

پلن اول :

سرکشی امید نورافکن

امید نورافکن بازیکن جوان استقلال در بازی با فولاد خوزستان کار ناشایستی انجام داد و مورد غضب کادر فنی استقلال قرار گرفت . اینکه با بداخلاقی در تیم مبارزه شود بهترین کار ممکن است و فکر نمیکنیم کسی فوتبالی باشد و این مورد را قبول نداشته باشد ولی تنبیه بازیکن هم رسم و رسوم خود را دارد و آداب خود را در دنیای فوتبال دارد .

وقتی بازیکنی بی انضباطی می کند معمولا تصمیمی که گرفته می شود این است که بازیکن متضرر و تنبیه شود نه باشگاه . باشگاهی که برای این بازیکنان هزینه می کند و به پای بی تجربگی شان می ایستد و دقیقا زمانی که از نظر فنی به مرز پختگی میرسد و درست در حساسترین مقطع فصل بازیکن تاثیر گذار بیرون گذاشته می شود و در این بین ضرر اصلی متوجه باشگاه است .

کادر فنی استقلال باید این مورد را به خوبی مدیریت می کرد و اسیر برخی جو سازی های رسانه ای هم نمیشد که با تعریف و تمجدید از این کار و کنار گذاشتن بازیکن جوان و به بهانه حمایت از اقتدار سرمربی سعی در تضعیف استقلال دارند .

باید این را هم در نظر گرفت که امید نورافکن فقط ۱۹ سال دارد و همین چند روز پیش ۱۹ سالگی خود را به پایان رسانده است . افرادی مثل حقیر نویسنده یا خود علیرضا منصوریان و یا خوانندگان این مطلب که سنی از ما گذشته ۱۹ سالگی خود را به یاد بیاوریم که چطور به اقتضای شرایط سنی سرکش و مغرور و عصبی بودیم . در برابر این بازیکنان با این سن و سال باید پدری کرد و برخی موارد را در ضمن هشدار , مدیریت کرد .

پلن دوم :

بازیکنی به اسم فرشید باقری

فرشید باقری بازیکنی خوش اخلاق و با ادب است ولی باید توجه کنیم که خوش اخلاقی بازیکنی باعث برتری ما در زمین نخواهد شد . اگر واقع بین باشیم این بازیکن واقعا ضعیف است ( یا حداقل بگوییم در استقلال ضعیف کار می کند ) .

نمی خواهیم و عادت نداریم همه تقصیرها را گردن یک نفر بیاندازیم و او را سیبل کنیم ولی وقتی نگاه می کنیم که استقلال در ۹ بازی با حضور فیکس باقری فقط و فقط یک برد به دست آورده ما را به فکر فرو می برد .

فرشید باقری با آمار بالای لو دادن توپ و همچنین خطا در مناطق حساس و خطرناک زمین و همچنین پاسهای رو به عقب و بازی کردن بدون اعتماد به نفس که همین مورد باعث می شود در بسیاری از مواقع خود را از توپ دور کند و در موقعیت پاسکاری قرار نگیرد . همه و همه باعث شده وقتی باقری در بازی هست استقلال در یکی از مهمترین پست های خود با ضعف عمده ای روبرو شود و میانه زمین را از دست دهد .

در آنالیز هایی که قبل از بازی داشتیم با قاطعیت در جمع دوستان و کارشناسانی که در ارتباط بودیم عرض کرده بودیم در صورت بازی کردن این بازیکن در میانه زمین در برابر تیم قدرتی لوکوموتیو بهترین نتیجه ای که میتوانیم کسب کنیم تساوی است .

 

پلن سوم

راهکار

به تصمیم سرمربی احترام میگذاریم و اگر چوب خشک را هم در زمین قرار دهد ما از او حمایت خواهیم کرد چون کسی در راس فنی استقلال است که خود دلسوز استقلال است ولی باید در نظر بگیریم که بدون انتقادهای دوستانه و بدون راهکارها تیم اصلاح نخواهد شد و همین انتقادها تیم را به جلو می راند .

حتی اگر بنا را بر این بگذاریم که امید نورافکن نباید بازی کند و جرم او خیلی بزرگ است , به آن اندازه که ارزشش را دارد استقلال ضربه بخورد , استقلال با یکی دو تغییر کوچک در ترکیب خود می تواند این نقیصه را تا حدی جبران کند :

استقلال می تواند فرشید اسماعیلی را در کنار ابراهیمی در هافبک دفاعی قرار دهد و در پست فعلی فرشید اسماعیلی بازیکنان زیادی هستند که می توانند بازی کنند . حتی استقلال می تواند از بازیکنی مثل مگویان که اتفاقا سابقه بازی در این پست را هم دارد استفاده کند و یا اینکه با سیستمی کمی متفاوت وارد زمین شود که با تجمع هافبک های جلوی هافبک دفاعی نیازی به استفاده از دو هافبک دفاعی نباشد .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.